Reklaam sulgub sekundi pärast

ANASTASSIA KOVALENKO: “Lähedased pole algusest peale mu valikut toetanud!”

Ammu on möödas ajad, kui mehed ja naised pidid kindlates rollides püsima. Nüüd teevad naised ilma nii töises karjääris kui spordis, sageli isegi edukamalt kui mehed! Kuidas satub üks ilus ja tark naine auto- või motospordi juurde, millised on olnud ekstreemsemad olukorrad ja kuidas selles vallas alustada ning läbi lüüa?  Meie ankeedi täitis Anastassia Kovalenko.

Ammu on möödas ajad, kui mehed ja naised pidid kindlates rollides püsima. Nüüd teevad naised ilma nii töises karjääris kui spordis, sageli isegi edukamalt kui mehed! Kuidas satub üks ilus ja tark naine auto- või motospordi juurde, millised on olnud ekstreemsemad olukorrad ja kuidas selles vallas alustada ning läbi lüüa? Meie ankeedi täitis Anastassia Kovalenko.

Anastassia Kovalenko (24), Tallinn

●    Hobid: klaverimäng, tennis, võistlustants.

●    Ala: Hakkasin motoringrajaga tegelema hiljuti, aastal 2012. Mind on alati köitnud riskantsed alad, mis on seotud kiiruse ja adrenaliiniga. Sõidan hetkel 600kuubikuliste mootorite klassis.

●    Eesmärgid: Tulla sel aastal hooaja üldkokkuvõttes Euroopa naiste karikasarja klassis esikolmikusse. Lisaks näidata ka edaspidi häid tulemusi rahvusvahelisel tasemel.

●    Järgmine võistlus: Itaalias, Misano ringrajal.

●    Sõiduvahend: Yamaha R6, millega sirge peal saab sõita umbes 265 km/h.

●    Treening: Tuleb käia jõusaalis ja treenida kõiki lihasgruppe. Käed peavad olema tugevad, et end pidurduse peal kinni hoida ning kurvides tsiklit suunata. Jalad peavad olema treenitud, et end tsikli seljas hoida ja ühelt küljelt teisele üle viia ning tasakaalu hoida. Kindlasti peavad ka selg ja kõht tugevad olema. Oluline on treenida üldvastupidavust, mistõttu käin tihti pikki distantse jooksmas.

    Ekstreemseim olukord: Kvalifikatsioonisõidul, kus üks sõitjatest sõitis mulle külje pealt sisse, mille tõttu sõitsin suure hoo pealt rajalt välja. Kukkusin, kuid suutsin suuremaid vigastusi vältida.

●    Õppetunnid: Et häid tulemusi näidata, on tähtis vaimne tasakaal ja sisemine rahu. Vastasel juhul ei tule sõitmisest midagi välja ja kukkumised on väga lihtsad tulema.

●    Lähedaste arvamus: Algusest peale pole nad mu valikut pooldanud, kuid ajapikku on nad sellega leppinud, kuigi suhtuvad sellesse ettevaatusega.

●    Naised motospordis: Ei ole palju naisi, kellele meeldib pidevalt pea 300 km/h riskipiiril kihutada. Naistel on rohkem arenenud alalhoiuinstikt, mis ei luba rajal liiga suuri riske võtta. Naistele pole kunagi olnud eraldi arvestust ning võistelda tuleb meestega. Kerge kaal on kindlasti naiste eeliseks, sest mida kergem oled, seda vähem segad tsiklit ja see liigub paremini. Kindlasti on naissõitjate vastu suurem huvi ja paljud meessõitjad tulevad ise abi pakkuma ning näpunäiteid jagama, mis aitab arengule palju kaasa.

●    Eelarvamused ja väärarusaamad: Naine roolis, auto kraavis.

●    Soovitused: Soovitatav oleks alguses proovida väiksema võimsusega ratast. Ise alustasin 250kuubikulise rattaga, mis andis hea aluse enne suurema ratta peale suundumist. Kindlasti on oluline hankida ka hea sõiduvarustus. Kindlasti ei tasu kohe „hullu panna”, vaid rahulikult õppida tsiklit tunnetama. Areng toimub samm-sammult ja eelarvamus, et kui oled palju tänaval sõitnud, siis on kerge ka ringrajal, on vale. See on hoopis teine maailm, millel pole mingit seost tänavasõiduga. 

Tekst: Kadri Kütt

Täispikk artikkel ilmus ajakirjas Buduaar, sügis 2015