7 NIPPI, KUIDAS EDUKALT kodukontorist tööd teha!

7 NIPPI, KUIDAS EDUKALT kodukontorist tööd teha!

Nelja lapse ema Heidi Plumberg on kodukontoris töötanud juba viimased 17 aastat.

Arvestades seda, mis praegu maailmas ning Eestis toimub, siis on need ettevõtted, kes seda vähegi lubada saavad, oma töötajad kodukontorisse suunanud.

Olukorra teeb mõne võrra keerulisemaks ka see, et kui lisaks mehele on kodus ka lapsed, siis kuidas edukalt tööd teha? Ja seda nõnda, et sa reaalselt ka süveneda suudad ning töökorraldus laias laastus ei kannataks?

Mõnele kindlasti tundub see täpselt kui ”kauaoodatud unistuse” täitumine. Lõpuks saab ju mõnusa sooja pleedi sees diivanilt rõõmsalt tööd teha. Kui sa tõesti soovid ikkagi produktiivne olla, siis kindlasti on sulle abiks järgnevad nipid:

1.    Loo endale koju mõnus nurk, kus on hea tööd teha. Ümbritse see asjadega, mis sulle olulised (pildid, lilled, markerid). Vajadusel nihuta tuba ringi. Kui on võimalus, siis koli ringi teise tuppa, kus koosolekute või süvenemist vajavate ülesannete korral saad ilusti ukse sulgeda.

2.    Loo selge hommikurutiin. Hommikul soovitan sul ärgata ikka samal ajal, kui kontorisse läksid. Otse voodist arvuti ette hüpates ei ole sa korralikult üles ärganud ja töö kvaliteet kannatab. Võta pigem hommikul see aeg, et end korralikult käima lükata. Tee võimlemine, loe midagi head, täida tänulikkuse päevikut, mediteeri ning söö üks korralik hommikusöök.

3.    Vaheta riided! Kodukontoris olles tunneme kiusatust, et oleme koduriietega teki all, kuid kui tahad olla produktiivne, siis kindlasti vaheta riided ära. Ei pea olema samade riietega, millega kontoris käisid, kuid riiete vahetamisega saab aju signaali, et oled nüüd ”tööl”.

4.    Kasuta tegevuste üles märkimiseks kalendrit. Google kalender või füüsilisel kujul märkmik aitavad sul oma eesmärkidel silma peal hoida!

5.    Ära unusta, et kodukontori kõige olulisem osa on distsipliin. Pead endale ja perele selgeks tegema, millal on tööaeg. Vajadusel jagage lastega tegelemist koos kaaslasega. Kui on isal tähtsamad koosolekud, siis on lapsed ühes toas emaga või siis vastupidi. Kui oled üksi, siis oluliste veebikohtumiste või -kõnede ajal saavad väiksemad lapsed ka selle aja multifilme vaadata. Kui see ei ole ainus tegevus, mis lapsed teevad, siis on nad televiisori ette suunamine okei.

6.    Vajadusel suuna suuremad lapsed väiksemate eest hoolitsema ja korda pidama.

7.    Jälgi oma päevaplaani. Ära tegele muude asjadega tööpäeva ajal. Koristamine ja pesu pesemine tunduvad küll ahvatlevad, aga see rikub sinu töö efektiivsust. Lisaks ära ava õhtuti rohkem arvutit. Kui tööpäev läbi, pane see kuskile eemale ära, mitte ära jäta lauale avatuna, et saaksid e-maile või infot vahepeal vaadata. Kodukontoris võib tööd tegema ennast unustadagi – seega oluline on oskus ka piiri pidada.