TALLINNA FITNESSKAUNITAR ERNA-ANNA: endisest tippiluuisutajast sai fitnessmodell

TALLINNA FITNESSKAUNITAR ERNA-ANNA: endisest tippiluuisutajast sai fitnessmodell

Tallinnas elav soomlannast fitnesskaunitar Erna-Anna Husko on endine tippiluuisutaja, kes kaheksa aastat tagasi, olles kõigest 12-aastane, oma harrastuse tõttu üksinda Soomest Eestisse kolis. Mõned aastad tagasi vahetas Erna uisuplatsi jõusaali vastu ning hakkas aktiivsemalt sporti tegema ja tervislikult toituma. Täna soovib Erna innustada teisigi noori rohkem liikuma ja enda keha eest hoolt kandma. 

Erna armus juba väikese tüdrukuna iluuisutamisse ja tema suureks unistuseks oli ühel päeval tipptasemel võistelda. Oma unistuste täideviimiseks kolis ta 12-aastasena Tallinnasse suurema õe juurde, kus tal olid paremad võimalused treenida ja oma unistusi ellu viia. Erna tunnistab, et saab alles nüüd aru, kui palju on tema pere teda toetanud ning tema heaks teinud. Kahjuks aga ei lähe elus alati kõik nii, nagu soovime ja mõned aastad tagasi oli Erna sunnitud uisutamisest loobuma. “2015. aasta kevadel hakkasin reaalselt mõtlema ja aru saama, et minust on alles vaid vari. Tänu iluuisutamisele olin saavutanud minimaalse kaalu – kaalusin kõigest 44 kg. Sain aru, et olin oma kaalu jälgimise, treenimise ja kalorite lugemisega liiale läinud. Võrreldes sellega, palju ma trenni tegin, sõin ma väga vähe. Tundsin, et mul polnud enam seda energiat ja positiivset mõtlemist, mis mind enne alati edasi oli viinud. Mõte iluuisutamiskarjääri lõpetamisest ei tulnud üleöö – tahtsin enne treenerile rääkimist endas kindel olla. Otsustasime koos, et on aeg minu eluraamatus järgmine lehekülg keerata. Minu jaoks on olnud alati oluline, et kõik, mida teen, teen südamega,” sõnas Erna.

Suvi möödus kaunitari jaoks rahulikult ning puhates. Kolm kuud hiljem pani ta endale aga uuesti jooksutossud jalga ning suundus ka jõusaali. “Jõusaalitreening oli midagi uut ja põnevat, mis haaras mind kohe endaga kaasa. Sealt hakkaski minu teekond jõusaalis pihta ning olen kuni tänaseni väga motiveeritud ennast iga päev veelgi paremaks arendama,” rääkis Erna, kuidas ta enda jaoks jõusaali avastas.

Kuna spordi tegemisel on toitumine väga oluline, jälgib ka fitnesskaunitar hoolikalt, mida endale suhu paneb. “Proovin süüa viis korda päevas. Alustan igat päeva pudruga, kust saan vajaliku energia. Meie kõigi toitumine peaks olema mitmekülgne, tervislik ja toitainerikas. Söön iga 2-3 tunni tagant ning tuletan endale meelde, kui tähtis on ka piisavas koguses vett juua. Proovin jälgida, et iga päev ei patustaks ja sellepärast luban endale korra nädalas kindlal päeval patukaid. Nii saavad kõik mu isud tasakaalustatud ja ka lihased uut energiat. Tavaliselt söön siis sushit, burgerit või minu lemmikut – sweet potato fries. Üritan ka patupäevadel süüa selliseid toite, kust saan siiski häid süsivesikuid ja kaloreid.”

Trenni teeb Erna neli kuni kuus korda nädalas. Hommikul, kui noor naine ärkab ja enesetunne on hea, suundub ta koheselt trenni. Samas tunnistab ta, et tal on raskusi, et ka vabadel päevadel jalad seinale visata ning lihtsalt puhata – tahaks end liigutada. “Olen aru saanud, et mind motiveerib, kui tulekul on mõni üritus/pildistamine/reis, kus tahaks võimalikult hea välja näha. Kas siis mõnes kleidis, mida kanda tahaksin, või lihtsalt mentaalselt end paremini tunda. Kui tunned end oma kehas hästi, siis kajastub see ka välimiselt. Aga igapäevaselt motiveerivad mind minu positiivne ja armas jälgijaskond, kes igapäevaselt mulle armastust jagavad. Nemad on mulle suureks inspiratsiooniks teha ja aidata veelgi rohkem inimesi.”

Erna viis nippi neile, kes soovivad end samuti vormi viia:

1. Söö viis korda päevas, kahe-kolmetunniste vahedega.

2. Unusta esialgu kõik magus, saiad, krõpsud ja asenda need puuviljade ning marjadega.

3. Alusta oma päeva täisterast valmistatud kaerapudru ja marjadega.

4. Joo vähemalt kaks liitrit vett päevas. Kui tahad vaheldust, siis pigista klaasi paar tilka sidrunimahla.

5. Luba endal korra nädalas süüa seda, mida hing ihkab. 

Sarnased artiklid