TARBIJAKAITSE: ostjal pole õigust kaupa tagasi viia!

10 kommentaari
TARBIJAKAITSE: ostjal pole õigust kaupa tagasi viia!

Detsembris kergendavad inimesed oma rahakotti tunduvalt rohkem kui ülejäänud kuude jooksul aastas. Kõik ostavad kingitusi – perele, sõpradele ja iseendale. Seetõttu on suurem tõenäosus ka osta  midagi sellist, mis kingisaajale ei sobi ja vajab ringivahetamist. Kas ja millal üldse saab müüjale soetatud kaupa tagastada ning miks mõni pood võtab asja hea meelega tagasi, samal ajal kui teine vastu puikleb? Uurisime vastust Tarbijakaitseameti kommunikatsiooniekspert Pille Kaldalt. 

Detsembris kergendavad inimesed oma rahakotti tunduvalt rohkem kui ülejäänud kuude jooksul aastas. Kõik ostavad kingitusi – perele, sõpradele ja iseendale. Seetõttu on suurem tõenäosus ka osta  midagi sellist, mis kingisaajale ei sobi ja vajab ringivahetamist. Kas ja millal üldse saab müüjale soetatud kaupa tagastada ning miks mõni pood võtab asja hea meelega tagasi, samal ajal kui teine vastu puikleb? Uurisime vastust Tarbijakaitseameti kommunikatsiooniekspert Pille Kaldalt. 

Tavapoest ostes ei ole seadusest tulenevat uutele kvaliteetsetele (kui tootele ei ole pretensiooni) toodetele 14-päevast taganemisõigust ei Eestis ega ka mujal Euroopa Liidus alates aastast 2004. Küll aga on see tervitatav hea tava kauplejate poolt, mis on väljaspool Eestit tegelikult väga levinud. Sellise võimaluse kasutamise kohta tasub tarbijatel küsida enne ostuotsuse tegemist, et mitte hiljem pettuda. Kui aga seda ei võimaldata, tuleb sellega leppida. “Tavapoest ostetud kvaliteetset toodet ei pea ümber vahetama ega tagasi ostma. Selleks et ei oleks hiljem pettumust, tuleb hoolikamalt valida ja ostu kaaluda ning alati tasub ka müüjalt üle küsida, kas nad pakuvad tagasi ostmist või ümbervahetamist. Kui ei paku, siis ei saa seda ka nõuda,” selgitab Kalda. 

14-päevane taganemisõigus kehtib vaid sellistele toodetele, mis on ostetud e-poest või tellitud kataloogist või ostetud siis hoopiski müügiesitluse käigus. “See tähendab, et kui tarbija on ostnud toote ja selle kättesaamisel selgub, et ta seda siiski ei soovi, on tal õigus see tagasi saata ja toote maksumus tagasi saada. Toote vahetamist või kinkekaardi andmist sellistel juhtudel tarbijale peale suruda ei tohi.” 

Buduaar.ee