Kui mõtted segavad tegutsemist…

21 kommentaar
Kui mõtted segavad tegutsemist…

Folklaulja Joan Baez on öelnud: “Tegevus on meeleheite vastumürk.” Ükskõik, mis sind vaevab või millest sul enda meelest elus puudu jääb, tegutsemine muudab alati asja – isegi juhtul, kui tegevuseks on pargipingil istumine ja oma hingehääle kuulamine.  

Folklaulja Joan Baez on öelnud “Tegevus on meeleheite vastumürk”. Ükskõik, mis sind vaevab või millest sul enda meelest elus puudu jääb, tegutsemine muudab alati asja – isegi juhul, kui tegevuseks on pargipingil istumine ja oma hingehääle kuulamine.

Tavaliselt loobume tegutsemast, kui arvame, et saame vähem haiget, kui mitte midagi ette ei võta. Sa võid peoleminekust loobuda ja koju jääda, sest sa ei tunne seltskonnast eriti kedagi ja arvad, et keegi ei tee sinuga juttu, või siis kardad, et võid kohata oma endist kallimat uue saatjaga. Sellises olukorras peegeldub üsna tavaline sundmõttemall, milles nähakse ette halbu tagajärgi ning eeldatakse alati, et asjad kukuvad kehvasti välja ja loodetud tulemused jäävad olemata.

Lahenduseks on tegutsemine. Väga sageli toetub halbadele tagajärgedele kartus põhjendamatudel hirmudel, mitte aga tõelisel teadmisel. Mida tihedamini saad oma vastumeelsustundest üle ja asud tegusema, seda rohkem hakkad mõistma, et asjalood võivad sageli soovitud suunas kujuneda. Lühikese ajaga õpid ebameeldivate tagajärgede kartmise asemel eeldama, et kõik läheb hästi.

Millises olukorras on sinu hirmud ja ebakindlus takistanud sind tegutsemast? Kas oled jäänud kokku ebasobiva kaaslasega, sest arvad, et üksi oleks halvem või et sa kedagi paremat ei leia? Ehk ei ole sa suutnud algust teha treeningprogrammiga, sest arvad, et ei suuda olla järjekindel? Mõtle, kus sa oled tegudest loobunud, sest arvasid, et asjast ei tule midagi välja. Alusta tegutsemist nüüd, et näha – sa eksisid!

Alusta vajalike asjade tegemist – tee ära see, mis on võimalik – ja ühtäkki märkad, et teed seda, mis on võimatu!

1. PANE KIRJA oma suured unistused ja eesmärgid, mida sa tahad elus luua, head kogemused, mida soovid läbi elada.

2. TEISELE LEHELE kirjuta üles kõik õõnestavad mõtted või uskumused, mis takistavad edsijõudmist, näiteks “Ma olen selleks liiga vana” või “See ei tule mul kunagi välja, nii et miks üldse vaevuda?” Hinga sügavalt sisse ja jätka kirjutamist ilma ennast parandamata kolme minuti jooksul või kuni tunned, et kõik halvad mõtted on peast paberile pandud. Siis hinga uuesti sügavalt ja vaata, kas midagi jäi lisamata.

3. KUI TUNNED, ET KÕIK HALB SAI KIRJA, loe see endale kõva häälega ette. Alusta iga mõtet sõnadega: “Ma juurin selle õõnestava mõtte ja uskumuse oma elust välja.” Mõtet endale ette lugedes tunneta, kuidas selle eemale tõukad.

4. KUI OLED LÕPETANUD, hävita halbade mõtete paber. Rebi see tükkideks, viska tulle. Seda tehes keskendu jällegi kahjulike mõtete väljatõrjumisele oma elust. Unistused ja eesmärgid jäävad alles – nüüd on nad ahelatest vabad.

 

Allikas: C. Rando “Power thinking”

 

 

Triin Tisler