5 VASTIKUT HARJUMUST, mis takistavad sinu õnne

5 VASTIKUT HARJUMUST, mis takistavad sinu õnne

Õnn on miski, mille poole me kõik püüdleme. Inimestena peame aksepteerima siinkohal kahte asja: elu on lühike ning kurbus muudab selle erakordselt raskeks, röövides kogu ilu ja võlu. Harjumused omavad suurt mõju meie elukvaliteedi üle ning needsamad harjumused mõjutavad otseselt  ka meie õnne või siis õnne puudumist.

Õnn on miski, mille poole me kõik püüdleme. Inimestena peame aktsepteerima siinkohal kahte asja: elu on lühike ning kurbus muudab selle erakordselt raskeks, röövides kogu ilu ja võlu. Harjumused omavad suurt mõju meie elukvaliteedi üle ning needsamad harjumused mõjutavad otseselt ka meie õnne või siis õnne puudumist.

Sageli kiputakse kergekäeliselt endale depressioonidiagnoosi andma, kuid esmalt tuleb enda jaoks selgeks teha tõsiasi, et depressioonil ja kroonilisel kurbusel on vahe. Depressioon on seotud keemilise tasakaaluga meie ajus, kurbus on sageli just elustiil, mille oleme endale elamiseks valinud. Mõlemit on võimalik nii diagnoosida kui ka ravida. 

1. Krooniline kurtmine

Õnnelikud ja edukad inimesed ei kurda iial liiga palju, kui üldse. Inimestel, kes on järjepidevalt rahulolematud, on alati millegi üle kurta, vinguda ja negatiivset öelda, isegi siis, kui kõik nende ümber on õnnelikud ja rahulolevad. Meile kõigile on antud erinev rada käia ning kogemused, mida omandada. Lõppude lõpuks teeb omad valikud igaüks ise – õiglased või ebaõiglased, tahtlikud või tahtmatud. Selle asemel et koondada oma energia kurbusele ja kaeblemisele, mis ei vii niikuinii kuhugi, peaksime otsima hoopiski lahendusi probleemidele. 

2. Liialdamine

Enamikust asjadest võime rõõmu tunda, kui tarbime neid mõõdukalt – söök, jook, meelelahutus… Kui need asjad osutuvad meie elu keskmeks, siis muutub see probleemiks. Kahjuks on paljud head inimesed leidnud oma lõpu just läbi alkoholi või narkootikumide. Selleks et mitte äärmustesse langeda, peaks leidma endale kire, millega pühendatult tegeleda. 

3. Mineviku kahetsemine

Kahetsemine ei ole mitte üksnes kasutu, vaid lausa kahjulik. Teaduslikud katsed on näidanud, et negatiivsed mõtted, mida minevikus juhtunu pärast mõlgutatakse, võivad väga sageli viia depressiooni ja kroonilise stressini. Kahetsustundega toimetulekuks võib rakendada järgmisi punkte: 1) õpi vigadest, kuid ära analüüsi neid liiga palju; 2) kui olukorda ei saa muuta, siis lase sel minna; 3) mõtle olukord enda jaoks positiivseks. 

4. Tuleviku pärast muretsemine

Kõik, mida me teha saame, on elada käesolevas hetkes ning rakendada kõiki oma andeid, mis on antud meile selleks, et luua endale hea ja õnnelik tulevik. Kõik see aga eeldab olevikus elamist, raskustega silmitsiseismist ning nende minnalaskmist.

5. Hirmu kütkeis elamine

Hirm muudab meid õnnetuks! Et oma hirmu täielikult mõista, peab praeguses hetkes täielikult kohal olema. Me ei tohiks lasta mis tahes laadi hirmul halvata oma elukvaliteeti. Hirm tuleneb sageli just negatiivsest mõttekäigust ning toimib kui autopiloot. Peaksime meeles pidama, et me ei ole meie negatiivsed mõtted, hirm, ärevus või mis iganes muu häiriv emotsioon. 

 

Allikas: powerofpositivity.com