MIS TRENN ON BODYATTACK? Vastab rühmatreener Merje Kask!

MIS TRENN ON BODYATTACK? Vastab rühmatreener Merje Kask!

Spordiklubides on võimalik valida väga erinevate rühmatreeningute vahel ning on loomulik, et alguses võib pakutav valik korralikult segadusse ajada. MyFitnessi spordiklubi rühmatreener Merje Kask, kes on trenne andnud juba üle viie aasta, rääkis meile lähemalt sellisest põnevast treeningust nagu BodyAttack. 

Spordiklubides on võimalik valida väga erinevate rühmatreeningute vahel ning on loomulik, et alguses võib pakutav valik korralikult segadusse ajada. MyFitnessi spordiklubi rühmatreener Merje Kask, kes on trenne andnud juba üle viie aasta, rääkis meile lähemalt sellisest põnevast treeningust nagu BodyAttack. 

Les Millsi kontsepttundidesse kuuluv BodyAttack on intensiivne vastupidavustreening, mis jõudis Eestisse viis aastat tagasi ning Merje sõnul sobib see absoluutselt kõigile. “BodyAttacki trennis on hoogne ja kaasakiskuv muusika, mis paneb sind liikuma isegi siis, kui sa tunned, et oled pisut väsinud. Sportlikud liigutused on kombineeritud jõu- ja stabiilsuselementidega. Kogu trenn kestab üldjuhul 55 minutit, kuid meie klubist leiab tunniplaanist ka 45- ja 30-minutilise treeningu.”

Millest BodyAttacki treening täpsemalt koosneb? “Täistrenn ehk 55minutiline treening koosneb 11st loost, alguses on soojendus, seejärel hakkame järk-järgult pulssi tõstma, et saavutada esimene nii-öelda pulsitipp. Esimeses pulsitipus pannakse meie aeroobne võimekus ja vastupidavus proovile kiirete ja intensiivsete plüomeetriliste harjutustega. Sellele üsnagi intensiivsele osale järgneb jõuharjutuste plokk, kus treenime üla- ja alakehalihaseid (triitseps, kätekõverdused, väljaasted jne). Jõuplokile järgneb jooksuosa, kus me hakkame taas kord pulssi tõstma, ja sellele järgnevad osavus- (agility) ja intervalliplokk, mis valmistavad meid ette nii-öelda teiseks pulsitipuks, milleks on power. Power‘i osa tähendab ka juba seda, et tund hakkab kohe lõppema ja nüüd oleks vaja endast viimne välja anda. Enne lihaste lõdvestamist ja treeningu lõpetamist treenime ka kõhu- ja kerelihaseid,” kirjeldab Merje BodyAttacki olemust.

Kuid kas on keegi, kellele see trenn siiski ei sobi? “See trenn sobib absoluutselt kõigile, kellele meeldib end kiiremas muusikarütmis liigutada, pisut end proovile panna ja tunni lõpus tunda sellist meeldivat väsimust. See sobib noortele, eakatele, rasedatele, poistele, tüdrukutele, meestele ja naistele. Kuigi naisi käib rühmatrennides rohkem, siis BodyAttacki tund meeldib ka nii mõnelegi mehele,” muigab Merje.

Paljud naised soovivad saledamat taljet ja prinkis istmikku. Kas selles trennis on võimalik seda saavutada? “Trenni tehes hakkab nii või naa meie talje muutuma saledamaks ja istmik pringimaks. Selle trenniga arendame eelkõige füüsilist vormi, koordinatsiooni (kiire muusika saatel liikumine erinevatesse suundadesse), kiirust, jõudu ja vastupidavust. Mina treenerina hoolitsen selle eest, et tund kõikidele meeldivaks teha ja kõik liikuma panna. Minu eesmärk on igast trenni tulijast pumbata välja see power ja vastupidavus,” naerab Merje. 

Kas algaja, kes ei ole ammu trenni teinud, võib BodyAttacki trenni tulla? “Trenn sobib ka algajale, julgelt võib saaliuksest sisse astuda ja alustada BodyAttacki tunniga. Hea oleks muidugi treenerile kohe öelda, et sa esimest korda oled, sest siis saab vajadusel teatud harjutuste puhul kergemaid sammukombinatsioone ette näidata. Midagi häbeneda siin ei ole, me kõik oleme oma esimese trenni läbi teinud. Oluline on tundi kaasa võtta joogipudel ja tühja kõhuga samuti tulla ei tasu, sest siis lihtsalt ei jaksa vastu pidada ja endast parimat anda,” tõdeb Merje.

Karin Karu