Mu kõht on liiga pehme. Marek aitab!

Mu kõht on liiga pehme. Marek aitab!

Kõik me sooviksime olla ilusad, seksikad ja muidugi suurepärases füüsilises vormis. Erinevaid treeninguid on aga nii palju ja iga algus on raske… Mida siis teha? Buduaar palus appi eratreener Marek Morozovi, et vastata naiste küsimustele. Kui ka sul on oma küsimus, millele tahad kogenud treeneri vastust, siis saada see marek@kehavormi.ee.

Kõik me sooviksime olla ilusad, seksikad ja muidugi suurepärases füüsilises vormis. Erinevaid treeninguid on aga nii palju ja iga algus on raske… Mida siis teha? Buduaar palus appi eratreener Marek Morozovi, et vastata naiste küsimustele. Kui ka sul on oma küsimus, millele tahad kogenud treeneri vastust, siis saada see marek@kehavormi.ee.

Ei, ärge saage valesti aru, ma ei taha olla gladiaator või terminaator, kelle kõhu peal on radiaator. Ma lihtsalt tahaks, kui saab, et seal oleks veidi vähem rasva.

Ma pole paks. Ja kui ma oleksin paks, siis ilmselt ma seda ei tunnistaks ja püüaks ennast ikka mõelda ilusaks. Ma istusin arvuti taga ja vaatasin oma kõhtu ja see oli nii imelikult rulli läinud ja ma katsusin seda ning see tunduski täiesti pehme. Kuna ma olen normaalne naine, siis meenusid mulle kohe need sajad korrad mu elust, kui keegi mingi taolise vihje tegi. Ma katsusin ja kobasin ennast, vaatasin peegli ees ja tõesti, mu kõhuke oli päris pehme. Ja ma ei teadnudki, et mul on väikesed sangad! Õigemini ma teadsin, et mul on pisut seda ilusaks tegevat naiselikku pekki, mis vööna ümber puusade tekib, aga riietusruumis sõbranna ütles, et need on „sangad“ ja võttis mu puusadest kinni ja tal jäigi pihku see, mis tegelikult ei oleks tohtinud pihku jääda. Ma tean, et osadel teistel on rohkem ja mu vanaema ütleb, et ma olen lihtsalt „terve“, aga see ei rahulda mind. Ka trennis olen näinud erinevaid variante. Üks äärmus on see, et mõned jooksevad jooksulindi peal kiiresti ja aktiivselt ja teevad seda 15-30 minutit ning kiirus on kogu aeg suur, nad on higised ja väsinud. Ja teine äärmus on siis see, et mõni naine on jooksulindil või ratta peal 1,5 tundi ja loeb ning vaatab filmi või lihtsalt uneleb. Ja kiirus on tõesti nii väike. Järjekordselt tahan ma Sult lihtsat ja selget vastust.


Mis kiirusega ja kui kaua pean ma jooksulindil rassima või rattaga sõitma, et ma poleks enam nii pehme ja mu rasv kaoks kõhu pealt ära?

Berit

……………………………………………..

Siinkohal tuletan jälle meelde, et rasv kaob keha pealt ühtlaselt. Naiivne on ootus, et tehes palju harjutusi kõhule, siis rasv sealt ka kaob. See päris nii ei ole. Kuna talje ja puusade piirkonda koguneb rasva kõige rohkem, siis sealt kaob see ka kõige viimasena. Kõige efektiivsem viis rasva kaotada on järjepidevalt oma toitumist  jälgida. Ühest küljest on see lihtne. Kui sisse söödud ja joodud kaloraaž on väiksem kui kalorite ärakulutamise maht, siis ka kehakaal hakkab rasva arvelt vähenema. Mainin jällegi, et trenni tuleb teha selleks, et oma tervis korras hoida, mitte selleks, et kaalu langetada. Treening muidugi aitab kaalu langetamise protsessile kaasa. See, millist treeningut või kardio-seadet kasutada, ei oma niivõrd tähtsust. Rutiini vältimiseks soovitan kasutada võimalikult erinevaid variante (rattasõit, rulluisutamine, ujumine, rühmatreeningud jne.) Selle eeliseks on ka see, et kaasatud on võimalikult palju lihasrühmi. Kui kaua ajaliselt treenida, sõltub juba iga inimese algsest füüsilisest tasemest ja see aeg peaks jääma tavaharrastajal 30–60 minuti vahele. Selleks, et rasva „põletus“ oleks võimalikult efektiivne, tuleb jälgida ka oma pulssi. Vale on arvamus, et mida rohkem pingutada või higistada, seda efektiivsem treening on. Kõrge pulsisagedusega „põleb“ küll rasv, aga samas ka lihased. Tegelikkuses peaks oma pulsivahemiku välja arvutama järgmiselt: 220 miinus vanus ning see korrutada 0,60–0,70-ga. Toon siinkohal näite – 28 aastaselt tuleks pulsivahemik hoida 120–140 lööki minutis. 

Marek Morozov

www.kehavormi.ee