Reklaam sulgub sekundi pärast

Kui värskus ja kodumaisus on eelistus alati

Vabaduse väljakul asuv Eesti esinduskohvik Wabadus on lisanud oma menüüsse erimärgistuse kohalikust lihast valmistatud toitudele.

Wabaduse kohvik pakub koostöös Tallegg'iga kodumaisest kanalihast valmistatud roogasid, mille tunneb ära spetsiaalse „Eesti broileri“ märgi järgi.  

Tulevikus plaanitakse sarnast märki kasutada ka teiste – näiteks kohaliku veise- või sealiha ning miks mitte ka puu- ja juurviljade juures.


                                          
 
Wabaduse kohviku juhataja Kadri Tirs on Talleggile antud intervjuus selgitanud toorainete erinevusi ja klientide soove.

„Kui toidu värskus ja kodumaisus on kaupluses kliendi jaoks oluline ostuargument, siis miks ei võiks see samamoodi olla ka väljas söömas käies?“ sõnas Kadri Tirs. „On ju teada-tuntud tõsiasi, et värskes jahutatud kanalihas säilivad liha maitseomadused, mahlasus ja toitained oluliselt paremini. Ja tegelikult tahame ju kõik võimalusel kodumaist ettevõtjat toetada. Sellist valikuvõimalust ei ole enamikes toidukohtades kliendile varem pakutud, kuigi klientide huvi toitudes kasutatava tooraine päritolu vastu on kasvanud.“
 
Selleks, et liha konsistents ja maitseomadused maksimaalselt säiliksid, on Kadri Tirsi sõnul kaks võimalust – valmistada toit värskest jahutatud lihast või lasta sügavkülmutatud liha loomulikul teel kuni 24 tundi sulada, milleks restoraniäris enamasti nii palju aega ei ole. Kodumaine värske liha annab Tirsi sõnul ka parima hinna-kvaliteedi suhte, see on kvaliteetne ja kontrollitud ning väikeste transpordikuludega.
 
„Põhjus, miks restoranid üldse sügavkülmutatud liha sisse ostavad, on pikast säilivusajast tulenev pealtnäha soodsam hind, kuid meie arvutuse kohaselt ei tule hinnavõit portsjoni kohta sugugi nii märkimisväärne,“ sõnas Kadri Tirs. „Tõsi, hinnavahe värske ja külmutatud kanafilee vahel on umbes 15%, kuid seejuures tuleks arvestada, et sügavkülmutatud kanaliha kaotab kiirel sulatamisel oma massist kuni 10%. Seega tuleb portsjoni peale hinnalisa umbes 5-7 senti, mis ei ole maitsvama toiduelamuse eest palju küsitud.“
 
Kohviku menüüsse on lisatud äratuntav „Eesti broileri“ märk, kuid tulevikus plaanitakse sarnast märki kasutada ka teiste – näiteks kohaliku veise- või sealiha ning miks mitte ka puu- ja juurviljade juures. Kodumaise tooraine taustast teavitamiseks paigutatakse Wabaduse laudadele ka infovoldikud, samuti on kõik teenindajad koolitatud toitude tooraine ja selle päritolu kohta lisainfot jagama.
 
„Usun, et suveperioodil kasutavad kodumaist toorainet tegelikult paljud toidukohad, kuid vähesed jagavad seda teavet oma klientidega,“ märkis Kadri Tirs. „Eesti tarbija on kaupluses pakendite etikette lugedes juba väga asjatundlik, loodan, et ta on seda ka söögikohas ning tahab ja oskab tulevikus enam oma huvide ja parima maitseelamuse eest seista.“

Vaata suvemenüüd SIIT ja suure kogumiku kanalihast maitsvaid retsepte leiad  SIIT