ANNALIISA TESTIB: KOMPAKTNE JA JÕULINE linnamaastur Peugeot 2008

3 kommentaari
ANNALIISA TESTIB: KOMPAKTNE JA JÕULINE linnamaastur Peugeot 2008

Kui taas kord autotestiks oma sammud Sõpruse puiestee Amservi esindusse sean, olen ootusärev ning põnevil, et missugune uus sõiduk minu kätte sel korral usaldatakse. Kohapeal selgub, et tegemist on uuenduse läbinud Peugeot 2008-ga – jõuliselt isikupärase linnamaasturiga, mis pakub kordumatut juhtimistunnetust ning sõidunaudingut. 

Kui taas kord autotestiks oma sammud Sõpruse puiestee Amservi esindusse sean, olen ootusärev ning põnevil, et missugune uus sõiduk minu kätte sel korral usaldatakse. Selgub, et tegemist on uuenduse läbinud Peugeot 2008-ga – jõuliselt isikupärase linnamaasturiga, mis pakub kordumatut juhtimistunnetust ning sõidunaudingut. 

Olles varem ise Peugeot’d omanud, tärkab selge äratundmisrõõm ning asun õhinal uudistama, missuguse arengu see auto läbi on teinud.

Kompaktsete linnamaasturite seas kindlalt kanda kinnitanud Peugeot 2008 on läbinud värskenduskuuri – tegemist on facelift-mudeliga, mida on eelkäijaga võrreldes täiustatud nii välimuse kui ka varustuse osas. Uue Peugeot 2008 disain on linnamaasturile omaselt jõuline – rattakoopalaiendid, vertikaalne esivõre ja katted kaitseraua alaosas kaitsevad keret; katusereelingud, tagauste iluliistud ning tagaspoiler lisavad sportlikkust. Ka elegantsusest ei ole siinkohal puudu jäänud, sellele lisab omakorda dünaamilisust efektne valgussignatuur – kassilikke esitulesid kaunistavad kroomitud ning mustad elemendid. Tagatuledesse monteeritud LED-ribad tekitavad võimsa 3D-efekti ning ümbritsevad muuhulgas ka pakiruumiluuki. Selline kooslus lausa kutsub sõitma!

Lähme sõidame!

End mugavalt autosse sisse seades rabab mind selle auto lihtsus – öeldakse ju tänapäeval tihti, et vähem on rohkem ja nii tundub olevat ka Peugeot 2008 puhul. Kõik vajalik on kompaktselt olemas: puutetundlik ekraan, multifunktsionaalne rool, tagasihoidliku disainiga näidikuteplokk, lihtne ja kergelt hoomatav kliimaseade. Mitte midagi ei ole puudu, mitte midagi ei ole üle – täiuslik tasakaal!

Järgmine asi, millele mu tähelepanu koondub, on tõeliselt avar vaateväli, mis pakub ka oluliselt suuremat sõidunaudingut. Kui tavaliselt tekib mul vähegi kõrgemas või suuremas autos pime nurk, siis Peugeot 2008 puhul seda ei tekkinud. Loen seda suureks plusspunktiks, sest mis saab olla ohtlikum kui vaatevälja mitteulatuv teine sõiduk?!

Auto salong võlub mind oma kauni viimistlusega, mille puhul on rõhutud tehnikat esiletoovale välimusele ning luksuslikele materjalidele. Valgusküllasust lisab suur panoraamkatus, mis oli minu kui päikesenautleja tõeline lemmik, kuna laseb ilusat ilma ka autoga sõites nautida. Kui jagate autot lastega, siis teadke, et uue Peugeot 2008 tagaistmele mahub ära koguni kolm lasteistet – tõepoolest, igasse autosse neid ära ei mahuta, kuid siin on see võimalik.

Mitmekülgne ka maastikul

Linnamaasturiks tituleeritud auto ei jää ka maastikul hätta – Grip Control veojõukontroll annab sellele sõidukile erinevatel teekatetel veelgi parema haakuvuse. Keskkonsoolil asuva nupu abil saab sõidetavast pinnasest olenevalt valida nelja erineva režiimi vahel: lumi, muda, liiv või asfalt. Mitmekülgne ja paindlik süsteem võimaldab seega pidevat kontrolli auto üle, ilma et peaks muretsema talviste tingimuste või seikluslike momentide pärast looduses. Sõit on mis tahes teeolude puhul kindlalt kontrolli all!

Kaasaegsed lisafunktsioonid

Loomulikult on ka uus Peugeot 2008 nende sõidukite nimekirjas, mis on varustatud Stop & Start süsteemiga – linnatänaval valgusfoori taga oodates seiskab auto mootori ning piduri lahtilaskmisel käivitub taas, ilma et peaks tegema mingeid lisatoiminguid. Sel viisil säästad nii kütust kui loodust! 

Tõeliselt muljetavaldavaks Peugeot 2008 juures oli iseparkimisfunktsioon, mis on kindlasti üks olulisimaid argumente nende jaoks, kellel külgboksi parkimine kitsastes linnatingimustes ei ole just meelistegevuseks. Pead ainult funktsiooni sisse lülitama, autole suunatulega märku andma, kummale poole soovid parkida, ning ülejäänu eest hoolitseb juba auto ise. Sinu ülesanne on vaid edas- või tagaspidi käiku vahetada ja vajadusel pidurile vajutada. Auto pargib ennast täiesti perfektselt, arvestades nii ees- kui tagapool parkivat autot, samuti äärekivi.

Kõigele muule lisaks on auto varustatud ka tagurdusanduri ja -kaameraga, mis kuvab pildi puutetundlikule ekraanile, et auto tagurdamisel oleks igati tagatud piisav ruum ning ohutus. Veelgi enam turvalisust pakub Active City Brake tehnoloogia – automaatpidurdus kokkupõrke vältimiseks. Tehnoloogia võimaldab ära hoida avariid või leevendada selle tagajärgi juhtudel, kui juht ise olukorda ei sekku ning kui sõidukiirus jääb alla 30 km/h.

Tõeline sõidumõnu

Julgen väita, et mugavus ilma automaatkäigukastita ei ole mugavus – teeb ju auto sinu eest nii palju tööd ise ära. Kui nüüd sõidu ajal natuke mures olen karjääri suunduva porise ja aukliku tee pärast, siis see mure oli küll asjatu. Salongi tagasi jõudes kuulen tunnustavaid sõnu: „Selleks see auto ju ongi, et ta mustaks saaks!”. Avasta uusi põnevaid paiku, kus Peugeot 2008 sind juba hätta ei jäta! 

PEUGEOT 2008 STANDARDVARUSTUS:

 

  • Kroomliistu ja nahkkattega rool
  • Roolisamba kõrguse ja sügavuse regulaator
  • Püsikiirusehoidja mälud        
  • Kroomäärisega esimene iluvõre
  • Kroomliistud esimeste udutulede ümber     
  • Küljepeeglitesse integreeritud suunatuled
  • Viivitusega kustuv LED-salongivalgustus + jalaruumi valgustus   
  • 12V voolupesad keskkonsoolis, üks ees, üks taga
  • Esiistmete vaheline panipaik
  • ISOFIX kinnitused tagaistmetel (2 tk)        
  • Alumiiniumist käigukanginupp
  • Topsihoidjad ees keskkonsoolis (2 tk)
  • ⅓–⅔ allaklapitav tagaistme seljatugi
  • LED-ribadega laepolster       
  • Hill Assist – kallakult paigaltvõtu abisüsteem          
  • Kinnitamata turvavööde märgutuli
  • Immobilaiser  
  • Käiguvahetuse näidik
  • Jahutusega kindalaegas         
  • Välistemperatuuri näidik
  • Kiirustundlik ja muutuva võimsusega roolivõimendi       
  • Esimesed elektriaknad
  • Follow Me Home tuled         
  • Pardakompuuter
  • ABS, hädapidurdusvõimendi ja elektrooniline pidurdusjõu jaotussüsteem
  • LED-päevasõidutuled + LED-tagatuled     
  • Tagumised elektriaknad + elektriliselt kokkuklapitavad küljepeeglid + elektriline lastelukk
  • Juhi turvapadi, kõrvalistuja ON/OFF turvapadi, esimesed külgmised turvapadjad ja turvakardinad       
  • Kurvitule funktsiooniga esimesed udutuled
  • Tumeda sisuga esituled         
  • Automaatne kliimaseade
  • Püsikiirusehoidja koos kiirusepiirajaga         
  • Elektrilised, soojendusega küljepeeglid
  • 15” varuratas 
  • Tagumised parkimisandurid
  • ESP stabiilsuskontroll + ASR-veojõukontroll
  • Kaugjuhitav kesklukustus, lukustub automaatselt sõidu ajal (alates 10 km/h)
  • Tagumised toonitud klaasid, tumendatud   
  • 7″ värvilise puuteekraaniga raadio + 6 kõlarit + USB, Bluetooth, juhtnupud roolil, MirrorScreen/WiFi funktsioonid (olenevalt nutitelefoni ühilduvusest)
  • Valgusanduriga päevasõidutuled, vihmasensor, isetumenev tahavaatepeegel       
  • Rattakoobaste katted
  • 16″ valuveljed AQUILA

 

Tekst: Annaliisa Köss

Fotod: Maksim Toome