AUTOTEST: Renault Megane – adrenaliinisüst garanteeritud

AUTOTEST: Renault Megane – adrenaliinisüst garanteeritud

„Elegantsed jooned, tasakaalus proportsioonid ja kompromissitud valikud – uue Renault Megane’i stiil on julge, väljendusrikas ja isikupärane. Innustava ja omanäolise valgussignatuuriga uus Megane lausa kutsub sind rooli haarama. Ergastav kogemus ja adrenaliinisüst on garanteeritud.” Just niisuguste sõnadega algab uut Renault Megane’i iseloomustav tekst autot kirjeldaval veebilehel ja just samasugused tunded mind autosse istudes ka valdasid – tõepoolest, adrenaliini jagus kogu päevaks! 

„Elegantsed jooned, tasakaalus proportsioonid ja kompromissitud valikud – uue Renault Megane’i stiil on julge, väljendusrikas ja isikupärane. Innustava ja omanäolise valgussignatuuriga uus Megane lausa kutsub sind rooli haarama. Ergastav kogemus ja adrenaliinisüst on garanteeritud.” Just niisuguste sõnadega algab uut Renault Megane’i iseloomustav tekst autot kirjeldaval veebilehel ja just samasugused tunded mind autosse istudes ka valdasid – tõepoolest, adrenaliini jagus kogu päevaks!

Jõuan City Motorsi Laagri esindusse imeilusa päikesepaistelise päeva hommikul, kus auto on minu jaoks juba valmis pandud. Istun õhinal sisse ja asun esmalt tutvuma. Pealtnäha väike auto on seest ruumikas ja ülistiilne. Kiikan esmalt tagaistmele ja mõtlen, kas mu lapsed ka ikka ära mahuksid, seejärel veendun rahulikult, et ruumi jääks veel ülegi, ka laste jalgrattad mahuksid hõlpsalt pagasiruumi, mis samuti oodatust mahukamaks osutus.

Kõrgtehnoloogiline kokpit

Juhikohta ümbritseb kõige kaasaegsem tehnoloogia alustades puutetundliku ekraaniga kaardilugejast lõpetades multifunktsionaalse valgussignatuuriga täiustatud näidikutepaneeliga rooli taga. Otse minu vaatevälja ees asub ülestõstetav läbipaistev Head-Up ekraan, millel kuvatakse veel eraldi sõidukiirus, mille abil on eriti lihtne oma sõidukiirus kontrolli all hoida. Praktiliste lisadena sõidukiiruse ohjamiseks on auto varustatud nii kiirusepiiraja kui püsikiirusehoidjaga, mis on asendamatud eelkõige pikkadel maanteesõitudel. Süsteem töötab sõidukiirusel 50–140 km/h, hoides võimalusel soovitud sõidukiirust ning samas etteantud vahemaad eessõitva autoga.

Salongis on kasutatud kvaliteetseid materjale, näiteks ökonahast elementidega tekstiilpolster, nahaga kaetud rool, mis jätavad äärmiselt esindusliku mulje, olles samal ajal ülimugavad. Viis erinevat sõidurežiimi ja viis valgusmeeleolu, lisaks MULTI-SENSE süsteem, mis laseb sul valida praeguseks hetkeks parima sõidukogemuse või sulle kõige meeldivama sõidustiili. Samuti võid soovi korral käima panna seljamassaaži, mille puhul istme seljatugi mõnusalt surisema hakkab.

Keskkonnasäästlik muusikakeskus

Loomulikult on ka uus Renault Megane nende sõidukite nimekirjas, mis on varustatud Start-Stop süsteemiga – linnatänaval valgusfoori taga seistes lülitab auto ennast ise välja ning siduri allavajutamisel käivitub taas, ilma et peaksid tegema mingeid lisatoiminguid. Sel viisil säästad nii kütust kui loodust! Kõikide muusikahuviliste – ja kes meist siis autos mõnusat muusikat ei kuulaks? – päralt on tunnustatud Bose helisüsteem, mis tõepoolest kõrvadele vaid pai tegi. Kui raadiost parasjagu sulle sobivat muusikat ei tule, saad autoga bluetooth’i abil ühendada oma telefoni või muu nutiseadme ning panna mängima just sulle sobiva muusika. Mõistagi toimib sama funktsioon ka hands-free telefonina, mille abil saad ka roolis probleemideta telefoniga rääkida.

Tõhusad sõiduabisüsteemid

Samuti on uus Megane varustatud paljude sõitmist abistavate tugisüsteemidega, mis teevad sõitmise ohutumaks, sujuvamaks ning turvalisemaks. Aina kasvav liiklusmärkide hulk teedel muudab nende jälgimise kohati keeruliseks, kuid kaamera märkab neid kõiki, andes neist visuaalselt märku nii näidikutepaneelil kui Head-Up ekraanil. Ka lubatud sõidukiiruse ületamisest annab süsteem visuaalselt märku ning nüüd on ka tagurdamine lihtsamast lihtsam, jälgi ainult ekraanil kuvatavaid juhiseid. Sõidumugavust täiustab multifunktsionaalne rool, millelt saad sättida nii püsikiirust kui käsitseda hands-free seadet.

Efektiivsus  = sõidumõnu

Uue Renault Megane’i mootorite arendamisel on Renault kasutanud kõiki võidusõidust saadud teadmisi ja kogemusi. Nende jõudlus, vastupidavus ja kütusekulu on oma klassi parimate hulgas ning hoolduskulud erakordselt madalad, mis on kindlasti iga autoomaniku salaunistuseks. Olles ise harjunud sõitma tunduvalt raskema rooliga, oli minu jaoks nauditavaimaks osaks kogu sõidu vältel Renault Megane’i imekerge rool. Tõeliselt mugav sõiduelamus!

Eraldi kasti: Renault Megane Bose® (INTENS +) võimalik varustus

·         Bose® Sound System

·         7″ ekraaniga R-Link 2 multimeediasüsteem koos laiendatud Euroopa kaartidega

·         MULTI-SENSE süsteemi baasversioon

·         Sõidurea kontrollsüsteem

·         Aktiivne püsikiirusehoidja koos liiklusmärkide tuvastussüsteemiga

·         Reguleeritava kõrguse ja kaldega esiistmete peatoed

·         Automaatne elektromehaaniline parkimispidur

·         Isetumenev tahavaatepeegel

·         Massaažifunktsiooniga juhiiste

·         Reguleeritava kõrgusega kaassõitja iste

·         Keskkonsool pikisuunas reguleeritava käetoe, integreeritud panipaiga, kattega lisapanipaiga ja ventilatsiooniavadega tagaistujatele

·         Nappa nahaga kaetud rool

·         Tagaiste ⅓–⅔ kokkuklapitavas süsteemis, käetoega

·         Ökonahast elementidega tekstiilpolster

·         Bose® märgistusega lävepakuliistud

·         Toonitud tagumised klaasid

·         17″ valuveljed

Garantii viis aastat või 100 000 km.

 

Tekst: Annaliisa Köss

Artikkel ilmus ajakirjas Buduaar suvi 2016