NIPINURK: Nippe, kuidas lõpetada enda võrdlemine teistega

NIPINURK: Nippe, kuidas lõpetada enda võrdlemine teistega
Kersti Niglas

Õnnekoolitaja Dalí Getter Karat, kes korraldab novembrist 30-päevast õnnelikkuse väljakutset, sõnab, et tihti me reageerime millelegi vastavalt enda minevikukogemustele. Tegelikult on meil aga valik, kas anname millelegi positiivse või negatiivse hinnangu.

Valikuhetk võib olla vaid millisekund pikk

Dalí selgitab, et tihtipeale teeme valikuid automaatselt, sellele tähelepanu pööramata. Valikuhetk võib olla vaid millisekund pikk, aga see on olemas.

Mida rohkem sa suudad viia oma reaktsioone positiivsuse poole, seda rõõmsam ja toredam päev sul ees on ja seda õnnelikumana sa end tunned. Muutes väikest päeva, muudad peagi juba oma nädalat, kuud, aastat ja tervet elu.

Märka oma reaktsioone nii:

· Jälgi end päeva jooksul

· Hoia tähelepanu teadlikult sellel, et valiksid positiivse poole

· Märka, kui lähed reageeringusse, olgu see positiivne või negatiivne

· Kui see kohe välja ei tule, harjuta edasi! Oled seda automaatselt väga pikka aega teinud ja on loogiline, et see vajab teadlikku harjutamist.

Ära võrdle end teistega

Uuringud näitavad, et inimesed, kes end teistega võrdlevad, on õnnetumad. Dalí selgitab, et üldiselt võrdled end kellegagi, kes on sinust mingite parameetrite poolest parem. Siis aga tunned end kehvemana, halvemana, mitte nii ilusana, edukana. Tuju läheb kehvaks ja õnnetunne väheneb või kaob sootuks. Dalí tõdeb, et on ise viimasel ajal kogenud mõlemas suunas võrdlemist ja sellega kaasnevaid emotsioone – võrrelnud ise end kellegagi ja tundnud seeläbi mõru tunnet, justkui ta poleks piisav või ma ei teeks piisavalt, aga ka kuulnud, kuidas inimesed end temaga võrdlevad ja ise seeläbi kogevad, et nad ei tee piisavalt. ”Minus on tekitanud see osa piinlikkust, häbi ja soovi end õigustada ja teise tunnete eest vastutust võtta,” ütleb ta ja rõhutab, et mõlemad suunad on ebamugavad ja destruktiivsed. Mis on lahendus?

Dalí annab nõu, et esiteks ära üldse võrdlegi. Ära vaata teisi, keskendu endale ja oma teekonnale. Teiseks, kui võrrelda tahad, siis vali hoolikalt, kellega end võrdled. Võta juurde ka neid, kellest oled ”tublim” ja too positiivset emotsiooni ka sisse. Kolmandaks – pööra kadedus imetluseks. Vaata inimest, kelle suunas tunned kadedust, hoopis imetlusega ja tea, et kui suudab tema, siis suudad ka sina! Imetle oma konkurente ja ole nende fänn. Neljandaks – suurenda kontakti iseendaga. Sellega, kes sina oled; mida sina teed; keda sina kõnetad; mismoodi sina liigud oma eluteel.

Sarnased artiklid