NÕUANDEID, kuidas hoida oma vaimset ja füüsilist tervist

Marta Kislov
Marta Kislov — FOTO: Helen Tulp

Kodumassöör, imetamisnõustaja, beebide ujumistreener ja kolme lapse ema Marta Kislov usub, et vaimselt ja füüsiliselt oma tervisega rahulolev inimene on palju parem ühiskonna liige, meeskonna liige, sõber ja pereliige. Ta annab nõu, kuidas oma tervist hoida.

Soov parendada inimeste vaimset ja füüsilist tervist

Marta ütleb, et kõigis vanuses naiste, beebiootel emade, beebide ja laste aitamine, kuulamine ja toetamine teeb teda õnnelikuks.

Ta räägib, et töötas aastaid kontoris kõrgel ametikohal, kuid see töö ei toonud talle rõõmu. Mingil hetkel ta mõistis, et ei soovi oma elu nii edasi elada. Ta võttis riski ja läks õppima täiesti uut valdkonda, mis toetas tema kirge töötada naistega vahetult, ümbritseda oma päeva kilkavate beebidega ning tunda, et ta reaalselt suudab siin maailmas mõjutada inimeste vaimset ja füüsilist tervist. „See risk oli parim otsus minu töises elus!“ ütleb ta tagasi vaadates.

Marta ütleb, et massaaž vähendab lihaspingeid, aitab kehal taastada iseeneselikke tervenemisprotsesse, teeb kehale tugeva „hoolduse“, mis tagab erinevate kehapiirkondade parema ja kergema liikumise. Lisaks vähendab ärevust, mis on tänasel päeval üha enam suurenev probleem. Samuti parandab massaaž unekvaliteeti, läbi mille on inimesel palju enam energiat, et produktiivne. Massaaž tugevdab immuunsust! See tähendab, et regulaarne massaaž hoiab meie tervist, toetab seda ja haigused pääsevad meile vähem ligi.

Samas töötab ta põhimõtte järgi, et vahel ei vaja inimene lihashooldust ,vaid hoopis hellust ja ära kuulamist.

Kuus nõuannet, kuidas oma keha tervist hoida

  • Investeeri massaažikuuri ning seejärel külasta massööri vähemalt 1 kord kuus.
  • Ärgates hommikul valusa seljaga ära tõuse kiirelt voodist, vaid proovi end heita selili, kõverda jalad ja tõsta tuhar 5 cm madratsist kõrgemale. Hoia nii kaua kui saad ja langeta – korda kuni 5 korda ja proovi nüüd tõsta. Nii aktiveerid vereringe alaseljas ja võid ära hoida terve päeva seljavalu.
  • Ära pane põletikus olevale lihasele peale kuuma! Kuum toetab põletikulisi protsesse ja teeb asja veel hullemaks. Kui midagi eelistada, siis soovitab Marta hoopis külma.
  • Kui oled oma jala ära löönud, pane kohe peale külmakott, külmageel vms. See võib ära hoida suure paistetuse.
  • Kontoritöötaja peab vaatama üle enda töökoha, et see oleks ergonoomiline. Enamikel juhtudel on tänapäeva töökohad nii tublid, et tagavad head võimalused, aga inimene ei oska seda ise kasutada, vaid heidab hoopis kodus diivanile kössi ja istub seal 10 tundi ning pärast mõtleb, et miks kõik kohad valutavad. Oled sa kodus või kontoris – tehes tööd, istu sirgelt toolil, ekraan otsevaates ning arvutihiirel on matt. Võimalusel tee tööd seistes või hoopis võimlemispallil.
  • Kõigi ülevalolevate probleemide puhul on parim ennetus! Miks tegeleda probleemiga, kui seda saab ära hoida – käi korrapäraselt massaažis, leia endale parim terapeut ning kui sul ei jätku selleks aega, kutsu ta endale koju (jah, ka vigastusest saab hoiduda massaaži tehes).

Parema elu nipid, mille järgi Marta elab

Marta rõhutab, et tervis on alati kõige tähtsam. Selleks, et me homme haigeks ei jääks, tuleb selle eest hoolitseda täna! Mõõdukas trenn, palju vett, värske õhk, korrapärane massaaž on parim viis enda eest hoolt kandmiseks!

Ta soovitab ka juhendada oma lapsi, mitte teha nende eest kõike ära. Näiteks: ära paki laste eest kokku nende koolikotti ega reisikotti. Siinkohal kasutaks väljendit – elu õpetab! – laps on õnnetu, kui miski maha jääb, aga teinekord ehk pakib neli mänguasja vähem ja võtab ikka selle sokipaari kaasa. Ta usub, et iseseisvate lastega on vanematel vähem muret ja teile jääb rohkem ühist aega tegeleda kooli/töö väliste asjadega.

Planeeri! Marta põhjendab, et see tagab selle, et asjad, mis on vaja ära teha, on ka tehtud ja päeva lõpus jääb aega ka muudele asjadele. Tema planeerib oma kalendri umbes kaks nädalat ette. Seal sees on lisaks töövisiitidele aeg ka arvutitööks, hobid, trenn, lõunasöök, nädalavahetus ning aeg lastele ja sõpradele.

Kolm raamatusoovitust terviseteemadel juba beebieast saadik:

  • Maarja Säde „Minu aktiivne beebi“ – seda raamatut soovitab Marta lugeda juba enne beebi sündi, et iga vanem oleks valmis toetama oma lapse arengut algusest peale.
  • Ina May Gaskin „Imetamise teejuht“ – selgelt ja arusaadavalt ära toodud kõik peamised probleemid ja küsimused imetamise teemal.
  • Katie Brindle „Yang Sheng Hiina ensetervendamise kunst“ – kergelt lahti kirjutatud, kuidas aidata oma kehal ise terveneda.