Buduaari endine kaalulangetaja Kristi Lumera: hamburgeriga patustamine on inimlik

16 kommentaari
Buduaari endine kaalulangetaja Kristi Lumera: hamburgeriga patustamine on inimlik

Buduaari kaalulangetaja Kristi Lumera, kes algul kaalus 90 kg, suutis tänu iseenda jõupingutustele ja Buduaari abile saavutada endale seatud eesmärgi. Nimelt vaatab nüüdsest peale kaalule astudes vastu number 65! Kristi ja Buduaari koostööst on nüüdseks möödas enam kui üheksa kuud ja Buduaar otsustas Kristi käest uurida, kuidas näeb välja tema suvine grillmenüü ja milliste toitudega ta suvel patustama kipub.

Buduaari kaalulangetaja Kristi Lumera, kes algul kaalus 90 kg, suutis tänu iseenda jõupingutustele ja Buduaari abile saavutada endale seatud eesmärgi. Nimelt vaatab nüüdsest peale kaalule astudes vastu number 65! Kristi ja Buduaari koostööst on nüüdseks möödas enam kui üheksa kuud ja Buduaar otsustas Kristi käest uurida, kuidas näeb välja tema suvine grillmenüü ja milliste toitudega ta suvel patustama kipub.

Kuidas sul suvi siiamaani möödunud on?

Kuna Eestimaa suvi ei ole veel oma täies hiilguses kohale jõudnud, siis täna on see soodustanud töölainel püsimist. Kuid mis siin salata, hing ihkab puhkust ja õnneks ongi see kohe-kohe „käega katsutav“.
Oma päevades töö ja trenni kõrval olen oluliseks pidanud ka erinevaid lõõgastavaid tegevusi ja neid on jagunud küllaga. Meie kliimas on sooja aega väga vähe ja leian, et praegu hea ilma korral tuleks kõiki neid hetki kasutada ja õues aega veeta. Ja nii ongi olnud – olen viibinud väga palju looduses, rännanud mööda Eestimaad, oma toredate sõprade-tuttavatega erinevaid koosviibimisi korraldanud ning mitmetest kultuuriüritustest osa võtnud. Loomulikult ei ole ma saanud Pärnust üle ega ümber ja lähipäevil sõidangi taas Pärnut nautima – kus Eestimaal suvel ikka parem on kui Pärnus. Kuid suvi on tegelikult ju veel ees ja seetõttu ootavad ka mitmed plaanid realiseerimist.

Suvi on üks suur grillimise aeg. Räägi, palun, milliseid toite suvel grillida enim armastad? Kas ja kui palju on ette tulnud ka nii-öelda patustamist?

Grillimise aeg on minu jaoks nagu õnnistus, sest grillides saab valmistada palju maitsvaid ja tervislikke roogi küll köögiviljadest, lihast, kalast, puuviljadest.  Kui lihatoodetest rääkida, siis minu käsi ei tõsta poes ostukorvi ühtegi grillvorsti, kuid erinevatel üritustel olen neid siiski maitsnud ja maitse osas ma midagi halba öelda ei saa, aga minu jaoks jääb neid süües alati õhku mingi aga ja minu valikutest langevad välja üldse kõik sealihast grilltooted.
Jätkuvalt on minu eelistuseks linnuliha – kana ja kalkun või hoopis kala. Variatsioone, kuidas neid valmistada, on mitmeid ja fantaasial tasub lasta lennata!
Liha kõrval on mu lemmikuks  grillvardad köögiviljadega, lisaks pisut fetat ja rohelist salatit vähese kanepiõli ja -seemnetega – super hea, kasulik ja maitsev!
Aga patustamine, mõtlen, et mis see on minu jaoks? Midagi McDonalds´i menüüst..? Mis siin salata, ka seda tuleb ette. Olen inimene nagu iga teine. Loomulikult tean nende einete tagamaadest ja et need on kaloririkkad ja nii edasi. Kui varem ma sõin näiteks ühe Mc eine, siis põdesin sellejärgselt, et mis see mu kehale või kaalule teeb, kuid täna ma oma kaalu pärast ei muretse, sest teen palju trenni ja ikkagi toitun väga tervislikult, sest ma lihtsalt ei oska teisiti.
Võib-olla on jäätis rubriigist patustamine – jaa, sellisel juhul ma patustan. Praegusel maasikahooajal on maasika-jäätisekokteil mu täielik lemmik. Jällegi ei ole see igapäevane maiustus, küll aga naudin maasikaid ja mureleid igapäevaselt! Olen nende osas sõltlane.

Ajast, mil Buduaari kaalulangetaja olid, on juba üheksa kuud möödas, kas oled peale seda ka mõne uue trenni avastanud? Kas ja kui palju on sinu kehakaal kõikunud?

Treeningud said Buduaari programmi ajal minu elu lahutamatuks osaks ja see on nii püsinud tänaseni. Kahjuks olin sunnitud kevadel umbes üheks kuuks treeninguid piirama, sest mul avastati ületreening. See aga tähendas minu jaoks kuu jooksul tempo maha võtmist – rahulikke treeninguid, maksimaalselt 2-3 korda nädalas (varasema 5-6 korra asemel), väheste raskustega, madalal pulsil. Nii ma siis otsisin variante, et ikkagi liikuda – käisin rulluiskudega sõitmas ja kepikõnnil ning proovisin ka rühmatreeningutes osaleda.
Tänaseks on esmasest ületreeningu mainimisest möödas pea kaks kuud ja tunnen, et üks kuu nii-öelda lebotreeninguid mõjutab tänaseni mu treeninguid, kuid õnneks on vorm taastumas.
Vormi all ei pea ma silmas kaalunumbrit, see kõigub maksimaalselt kolm kilo – 66 ja 69 kg vahel, kuid just vastupidavust, lihastoonust jne.
CitySpa´s on uus treening – MBT ehk Move, Burn & Tone. See tund koosneb lihtsatest liikumisseeriatest, mis vahelduvad pikkade lihasharjutusseeriatega. Harjutusi tehakse kergete raskustega või kasutatakse üldse vaid oma keha raskust. Kogu treeningu vältel hoitakse mõõdukat pulssi, seega on MBT hea nii lihastoonuse tõstmiseks kui rasvapõletuseks.
Talveperioodil tegelesin ka taipoksiga, kuid otsustasin, et teen suvel selle osas pausi, sest kõike ei jõua ja proovin välitreeninguid ja õues viibimist maksimaalselt nautida.
Ja endiselt ei saa ma üle ega ümber Ultratone protseduuridest.

Karin Karu