Huvitav katse: inimesed eelistavad kallist!

Paremad asjad on tihti kallimad, aga kehtib ka vastandtees: kallimaid
asju peame odavatest paremaks. California tehnoloogiainstituudis tehtud
katse näitab seda selgelt.

Paremad asjad on tihti kallimad, aga kehtib ka vastandtees: kallimaid asju peame odavatest paremaks. California tehnoloogiainstituudis tehtud katse näitab seda selgelt.

Vabatahtlikel paluti maitsta viit punase veini näidist ja hinnata nende meeldivust. Ainus lisainfo, mida veinide kohta pakuti, oli nende väidetav hind, vahendab Eesti Ekspress.

Katseisikuile teadmata sisaldasid kaks näidist tegelikult täpselt üht ja sama veini, ainult et hind öeldi neil erinevat. Samal ajal mõõtsid teadlased närvitalitluse aktiivsust maitsjate ajukoore selles piirkonnas, mida seostatakse maitse- ja lõhnanaudinguga. Segus, et kallimaks peetud vein panigi närvirakud elavamalt tööle!

 

/Toimetas: Helena-Reet Ennet/