Katrin Kuldma kommenteerib oma edu Itaalias

Katrin Kuldma kommenteerib oma edu Itaalias

Katrin Kuldma kirjutas 24. veebruaril alla tähtsale lepingule – tema looming on nüüd müügil Milaano kõige kuumemas disainipoes. Katrin rääkis Buduaarile lähemalt, kuidas kõik alguse sai ning väitis, et tema disaineritöös on üks suuremaid naudinguid ajalooliste mustrite ja koloriitidega mängimine.

Katrin Kuldma kirjutas 24. veebruaril alla tähtsale lepingule – tema looming on nüüd müügil Milaano kõige kuumemas disainipoes. Katrin rääkis Buduaarile lähemalt, kuidas kõik alguse sai ning väitis, et tema disaineritöös on üks suuremaid naudinguid ajalooliste mustrite ja koloriitidega mängimine.

 

Katrin, sinu disain on kolmeks hooajaks müügis D&G uute disainerite butiigis „Piave 37“. Palun räägi, kuidas teekond selle saavutuseni jõudis?

Sel kulgemisel ehk niisugused olulisemad märksõnad – huvi rõivaid meisterdada juba 6. klassis, rõivaste õmblemise ja konstrueerimise õpingud Tallinna Kergetööstustehnikumis, Eesti Kunstiakadeemia Moedisaini diplom, aasta vahetusüliõpilasena Rhode Island School of Design’is, töö ja praktika New York City Fashion District’is, oma moestuudio ja moemaja, koostöö disainerina Sangari ja PTA tööstusbrändidega, lõputu armastus ja huvi kvaliteetmoe ning moemaailma sisulise vastu, pere, sõprade ja klientide poolehoid ja toetus.

Kaua oled tegutsenud, kus valmib sinu disain ning kuidas kõik alguse sai?

Moe juurde sattumine oli minu jaoks loomulik asjade kulg – joonistamine oli lapsena sama iseenesestmõistetav tegevus kui söömine või magamine. See, kuidas rõivad muudavad inimest ja tema meeleolu on uskumatu – see võlub! Muidugi tundus põnev modellide, showde ja imeliste kleitide maailm.

Näiteks üks filmilik kogemus oli aastal 2002 Eurovisiooni lauluvõistluse kostüümide konkurss. Tookordse õhtujuhi Anneli Peebo jaoks valminud jääkleit ongi ehk see kõige-kõigem kleit, mis ma olen teinud. Põhjamaine jäämuster sai käsitsi joonistatud kleidi lõigetele, seejärel skaneeritud ning trükikojas kangale kantud. Trükitud valged jooned tikiti käsitsi pärlitega üle. Tikkimine võttis aega kolm kuud.

Paralleelselt kõrgmoele on tegutsemine tööstusdisaini maastikul olnud erakordselt põnev. Kui 2002. aasta suvel tuli ettepanek asuda Klementi ja PTA peadisaineri kohale sulgesin oma moemaja. Loomulikult oli kurb sulgeda moemaja uksed, aga vaid eratellimustele suunatud kõrgkäsitöö oskustega moemajal ei osanud näha uut arengutasandit.

Kõrgmoe ja tööstusdisaini kogemusest on tänaseks sündinud kaubamärk Amanjeda, kus luksuslik elegants on põimitud stiilse boheemlikkusega. Kasutan kollektsioonide loomiseks kangamaailma paremikku, kohalike käsitöömeistrite näpuosavust ning moodsaimat tarkvara ja õmblustehnoloogiat. 

Mis sind inspireerib? Mis on oluline Amanjeda brändile?

Kollektsioonide inspiratsiooniallikad on minimalistliku arhitektuuri selged jooned ja monokroomsed naturaalsed koloriidid, vastandina Muhu saare hõõguvalt kirglikus koloriidis tikandimustrid. Ajalooliste mustrite ja koloriitidega mängimine on üks suuremaid naudinguid disaineritöös! 

Amanjeda kollektsioone iseloomustavad kõige paremini kolm omavahel tihedalt seotud ideed moedisainis – slow fashion ehk aeglane mood, säästlikkus ja innovatsioon.

Edu Katrinile Milanos!

Grete Link