3 PÕNEVAT FAKTI: miks peaksid õuna sööma?
pilt: Shutterstock

Üks õun päevas ja sa ei pea arsti juurde minema ehk an apple a day keeps the doctor away on ütlus, mis pole pelgalt sõnakõlks. Õuna näol on tegemist ühe tõeliselt väärtusliku viljaga, mida võiksid süüa nii väikesed kui suured. Loomulikult tasuks eelistada just kodumaised õunu, mida pole kemikaalidega töödeldud.

Lisaks sellele, et õunad sisaldavad vähe kaloreid, sobides ideaalset kaalulangetaja menüüsse, on õunal veel terve rida teisigi kasulikke omadusi.

Allpool on välja toodud kolm põnevat fakti õunte kasulikkuse kohta:

1. Hea hammastele

Kas teadsid, et õuna närimine puhastab hästi hambavahesid ning just hammaste vahele kaaries kõige sagedamini tekkima kipubki. Süües õuna, väldid aukude teket.

2. Kaalium

Õun sisaldab märkimisväärses koguses kaaliumit, mida organism vajab lihaste ja ennekõike just südamelihase tööks. Lisaks stimuleerib kaalium mürgiste ülejääkide eraldumist kehast.

3. Fütotoitained

Õunas leidub hulgaliselt fütotoitaineid, mis aitavad reguleerida organismi veresuhkru taset. Lisaks näitavad uuringud, et inimestel, kes tarbivad igapäevaselt puu- ja köögivilju, on väiksem risk vähi ja südame-veresoonkonnahaiguste tekkeks.

Allikas: Health