KÄÄRID E-KOOLIHARIDUSES: väikekool teeb live koolitunde, eliitkool saadab pdf-e

3 kommentaari
KÄÄRID E-KOOLIHARIDUSES: väikekool teeb live koolitunde, eliitkool saadab pdf-e
shutterstock

Samal ajal, kui osad õpilased saavad igapäevaselt oma õpetajaga videopildi vahendusel kohtuda, peavad paljud teised lapsed ülesandeid välja printima või rohkelt kuiva lisamaterjali lugema.

“Ütleme nii, et praegune olukord näitab hästi õpetajate enda õppimisvõimet ja hakkamasaamist uutes oludes.  Meie kooli õpetajad on kahjuks ostutunud saamatuks ja nõrgaks,” räägib üks eliitkooli lapsevanem, kel kaks last  käivad erinevates koolides. Üks laps käib äärelinna väikeses koolis 7. klassis, teine kesklinna eliitkoolis 9. klassis. “Huvitav on see, et eliitkool ei ole siiani suutnud ühtegi videotundi teha, saadetakse lapsele iga päev meeletus mahus materjali läbitöötamiseks ja laps ise peab vastuseid saatma  töölehti skännides ja videoid valmis vorpides.  Väga üksikud asjad on internetis lahendatavad, enamasti palutakse palju ise lugeda ja igasugu iseseisvaid kirjatükke kokku kirjutada ning need õpetaja e-mailile saata. See kõik on meeletu lisatöö ja võrreldes varasemaga peab laps palju rohkem õppima. Näiteks eelmisel nädalal oli vaja õppida luuletus pähe ja teha sellest video, pidevalt saadetakse töölehti, mis on vaja välja printida ja siis pildistada või sisse skännida, aga kõikidel ei ole ju selliseid võimalusi. Kogu vastutus õppimise eest on kodul, aga õpetajad saavad ju ikka sama palju palka. Kõik see tundub, nagu elaksime ajas 20 aastat tagasi.

Õpetajad on enamasti küll väga targad ja kogenud, aga ju neil tingituna keskmisest vanusest puudub endal võime uusi asju õppida ja anda online koolitunde.

Laps ei ole saanud selle aja jooksul ühtegi live konsulatsiooni ega tundi ning puudub igasugune kokkupuude õpetajaga. Ma ei hakka siinkohal rääkima sellest, kui palju on kasvanud minu kui lapsevanema koormus lapse aitamisel. Kui pool aastat tagasi suutis laps ise oma kodutööd ära teha, siis nüüd tal praktiliselt puudub inimene, kelle käest nõu küsida. Varem oli selleks tema aineõpetaja.  Lihtsalt nii piinlik on sellisel viisil eliitkooli e-õpet kogeda, et ei taha isegi kooli nime öelda, sest hetkel teeb selles koolis käimine ka meile endale häbi, ” tunnistab lapsevanem. ” Võib olla selline õppimise viis tunduks normaalne, kui mul teine laps ei käiks teises koolis, mis on väike ja innovatiivne. Lapse rütm on enam vähem samasugune nagu paar kuud tagasi koolis käies,” ütleb lapsevanem.

Koolide edetabelis ilma mittetegev väike äärelinna kool on suutnud muuta enamuse tundidest Zoom keskkonna kaudu ülekantavates live-tundideks või Youtubes järelevaadatavateks loenguteks. “Koolipäev algab ka enamasti samal ajal nagu tavaliselt ja samamoodi on vahetunnid. Õpetajad on ju materjali nagunii ette valmistanud ja kas poleks loogiline, et tunnid võiks jätkuda videokonverentsidena?”

Lapsevanem tunnistab siiski, et mitte kõik tunnid pole videopildis, aga üle poolte kindlasti. Videotunnis osalemine pole lastele siiski kohustuslik, aga umbes 2/3 lastest osalevad selles alati ja ülejäänud vaatavad järele või õpivad iseseisvalt. “See on 21. sajandil nii loomulik ja lihtne ju. Kui laps ei saa midagi aru, siis saab kohe ka õpetaja käest küsida nagu klassiruumis,” on lapsevanem vaimustunud sellest õppimise viisist.

 

Kuidas on sinu koolis õppetöö korraldatud?