Kuidas vältida stressiga kaasnevaid lisakilosid?

Kuidas vältida stressiga kaasnevaid lisakilosid?

Kiire elutempo, argimured ning kõikvõimalikud kohustused tekitavad sageli stressi, mis omakorda põhjustab peavalu, lihaspingeid, seedimisprobleeme, unehäireid, depressiooni ning viimaste uuringutulemuste kohaselt ka metabolismi aeglustumist. See aga omakorda võib viia kaalutõusuni.

Kiire elutempo, argimured ning kõikvõimalikud kohustused tekitavad sageli stressi, mis omakorda põhjustab peavalu, lihaspingeid, seedimisprobleeme, unehäireid, depressiooni ning viimaste uuringutulemuste kohaselt ka metabolismi aeglustumist. See aga omakorda võib viia kaalutõusuni.

Enamik inimesi kipub stressi leevendamiseks sööma rohkem kui keha ära kulutab ning miskipärast tekib pingelisel eluperioodil isu just ebatervislike toitude järgi – pole siis ka mingi ime, et lisakilod on kergelt tulema.

Ameerikas, Ohio osariigis hiljuti läbiviidud uuring näitas, et stressi tulemusena võib organism streikima hakata ning kaloreid aeglasemalt põletada. Uuringu käigus sõid naised tugeva eine, mis sisaldas 930 kalorit, millest 60 grammi oli rasv. Pärast söömist mõõdeti uuringus osalenud naiste metabolismi taset ning neilt võeti ka vereproov. Seitse tundi pärast eine söömist mõõdetud tulemused näitasid, et naised, kes uuringu ajal olid raskes eluperioodis, põletasid 104 kalorit vähem kui naised, kes olid oma eluga rahul. Samuti oli stressis naiste insuliinitase kõrgem – insuliin on hormoon, mis aitab kaasa rasva ladestumisele kehas. 

Et stressi vältida on raske, siis ainsaks lahenduseks, kuidas pingelisel eluperioodil kehakaalu stabiilsena hoida, on rasvastest söökidest eemale hoidmine! Pigem tasuks süüa toite, mis organismile head teevad ning energiat annavad. Rasvased toidud on raskesti seeditavad ning stressi all kannatav organism ei saa neist jagu – rasv ladestub eelkõige just kõhupiirkonda. 

Mida süüa? Kiudainerikkaid toite nagu näiteks kuivatatud puuviljad, värsked puuviljad, köögiviljad, kaunviljad, teraviljad – väga hea on näiteks teha erinevaid putrusid, juua rohelist teed. Eelista puhast ja täisväärtuslikku toitu, väldi poolfabrikaate. Kuula oma keha ning võimaluse korral võta aeg maha, et stressist lahti saada. Viibi looduses, loe head raamatut, tee sporti, tegele mõne hobiga, mis sind rahustab. Terves kehas on terve vaim!

Allikas: womanitely.com