Pikk lennureis

10 kommentaari

\"\"Paljud meist on kasutanud lennufirmade teenuseid ning osad meist teevad seda ka talvepühade ajal, kui hing ja meel vajavad ühte meeldejäävat seiklust kusagil välismaises paigas. Olgu see siis päikeseküllane ja puuviljarohke soe riik maailmakaardi Lõnunaosas või hoopiski ekstreemsete nõlvakutega mägikuurort. Kuid enne reisi tuleb meil teha päris mitmeid ettevalmistusi.

Oksana Geimonen

oksana@buduaar.ee

\"\"Paljud meist on kasutanud lennufirmade teenuseid ning osad meist teevad seda ka talvepühade ajal, kui hing ja meel vajavad ühte meeldejäävat seiklust kusagil välismaises paigas. Olgu see siis päikeseküllane ja puuviljarohke soe riik maailmakaardi Lõnunaosas või hoopiski ekstreemsete nõlvakutega mägikuurort. Kuid enne reisi tuleb meil teha päris mitmeid ettevalmistusi, mille hulka kuulub ka kohvrite pakkimine. Räägime sellest, mida oleks kindlasti vaja lennureisile kaasa võtta.

Mis võiks lennukis vajalik olla? Lemmik muusika player’is, lemmik raamat, šokolaaditahvel ja peeglike, et pidevalt sellele pilku heites avastada, kuidas näoilme järjest rõõmsamaks muutub, kuna ees ootab tõeline elamus, mitte hall ja vihmane Eesti? Võimalik, kuid…

Diskuteerime lennukiistmest – sellest samast istmest, millele sa peale tollikoridore ennast sisse sead, turvarihma kinnitad ja soovid mugavalt kohale jõuda. Kuid kas ka reaalsuses see lend selles istmes mugavaks osutub, sellele leiad vastuse vaid maa peale tagasi jõudes. Arvatakse, et eeskätt on ühed lennupiletid teistest kallimad sellepärast, et VIP-salongis on parem teenindus, kuid tegelikkuses esimene asi, mille eest suuremat summat makstakse, on suur ja mugav iste, mis tähendab lisaruumi jalgade jaoks. Tihti on peale pikki lennureise meie jalad rasked ja vajavad puhkust. Tean isiklikult inimesi, kellele on rangelt mitte-soovituslik lennufirmade teenuseid kasutada, sest nende jalaveenide seisund on selleks elamuseks liiga kehv. Samuti on palju inimesi, kelle jalaveenide seisundiga seonduvad probleemid tulenevad just lennukitega lendamisest. Võiksmie juba eelnevalt, veel enne lennukipardale astumist, mõelda, kuidas saaks enda keha selleks lennureisiks ette valmistada.

Kui pead valima keskklassi salongi, kus valitseb ruumipuudus, siis ürita broneerida väljapääsule ligemal asuv koht esireas. Siin on vähemalt mõninganegi liikumise ala olemas- saad sirutada nii jalgu kui ka tervet keha püsti tõustes.

Enne väljalendu võta sisse aspirinitablett. Aspirin takistab trombide teket, mis sinu jalgu ohustavad. Kuid kindlasti keeldu aspirinist, kui sul esineb selle preparaadi vastu allergiat või siis võib sul astmat põhjustada; samuti ei aita aspirin menstruatsiooni ajal.

Tarvita rohkem vedelikku, eriti midagi sellist, mis takistab vere hüübumist, näiteks teed sidruniga.

Valides riideid, mida sa lennureisi ajal kandma hakkad, pane jalga sukad, sukapüksid, põlvikud – midagi, mis tõmbab kokku, sest nii sa hõlbustad vere liikumist veenides. Ainult ära liibuvate riietega ja kitsaste jalanõudega üle pinguta – need pole kaugeltki soovituslikud. Pigem vali sussid või plätud (neid saab ju salongi ka kaasa võtta). Paratamatult hakkavad jalad ka sellistes jalanõudes väsima, nii et ei aita enam isegi jalatsite jalast võtmine. Sellisel juhul siruta neid iga väikese ajavahemiku tagant (näiteks iga kahekümne minuti tagant), seejuures oma varbaid liigutades – taolised harjutused stimuleerivad lihaseid, mis aktiveerivad vereringlust veenides.

Jääb vaid soovida rõõmurohket ja meeldejäävat reisi! Ning meenutada, et hooldatud ja ilusad jalad on alati moes olnud – hoolitse nende eest igal kellaajal ja igal pool, isegi lennukipardal.

Head meeleolu sulle kõrgustesse kaasa!