Võileiva söömine tervislikuks: 6 nippi, mis mõjuvad

Võileiva söömine tervislikuks: 6 nippi, mis mõjuvad

Klassikaline võileib tähendab eestlase jaoks saiaviilu, vahel ka leivaviilu, vorsti või sinki, võid või margariini, juustu, sulatatud juustu ja näpuotsaga tomatit, kurki. Kindlasti leidub ka neid, kes armastavad võileivale majoneesi ja ketšupit lisada. Need kooslused ei ole kokkuvõttes just kõige tervislikumad, ent milline võileib on siis üldse tervislik?

Klassikaline võileib tähendab eestlase jaoks saiaviilu, vahel ka leivaviilu, vorsti või sinki, võid või margariini, juustu, sulatatud juustu ja näpuotsaga tomatit, kurki. Kindlasti leidub ka neid, kes armastavad võileivale majoneesi ja ketšupit lisada. Need kooslused ei ole kokkuvõttes just kõige tervislikumad, ent milline võileib on siis üldse tervislik?

Kõrge toitaineteväärtusega võileiba teha on lihtne, selleks on vaja pisut teadmisi ja muidugi koostisosi, et maitsev söök kokku panna!

Allpool on kuus nippi, mida tasub proovida:

– Alustuseks tuleks valida kõrge kiudainesisaldusega sepik või täisteraleib. Saia söömine ei ole hea ja seda teavad ilmselt kõik! Vaata, et toote suhkrusisaldus oleks alla 5 grammi 100 grammi kohta! Kiudaineid võiks 100 grammi kohta olla vähemalt 8 grammi! 

– Margariini asemel oleks paslikum valida ilma soolata või või siis hoopis mõnusa maitse ja aroomiga õli. Kanepiseemneõli, kõrvitsaseemneõli, kreekapähkliõli, oliiviõli – neid võimalusi on meeletult palju ja kõik sellised õlid on tervisele kasulikud. Nirista natuke röstitud viilule ja tulemus on palju tervislikum.

– Singi ja vorstiga on lood nii, et kõige parem oleks valida hoopis kanafilee, tuunikalakonserv, lõhe või avokaado. Ka hummus on hea valik. Sink ja vorst sisaldavad palju soola ja et neid on korralikult töödeldud, pole tegu just kõige tervislikuma kraamiga. Taisingid ja kanafileesingid, mille soolasisaldus on alla 4 grammi 100 grammi kohta, sobivad samuti. 

– Juustu ära jätma ei pea, sest juust on kõrge valgusisaldusega ning lisaks saame sealt kaltsiumit.

– Keedetud muna võib kindlasti proovida, ka see on kasulik.

– Et võileib oleks mahlane ja sisaldaks ka vitamiine ning mineraalaineid, lisa sellele ohtralt salatit. Võid seda ka võileiva kõrvale süüa! Tomatid, kurgid, rohelised salatid, paprika, redis – kõik köögiviljad muudavad võileiva tervislikumaks.

Kokkuvõte – kui valida kiudainerikas leib või sepik, mis sisaldab vähe suhkruid, kasutada head õli, valgurikast kanafileed või kala, juustu, muna ja salatit, siis saab võileivast korraliku eine, mis sisaldab organismile vajalikke toitaineid ja vähe soola! 

Allikas: internet