Kuidas oma kehas ennast hästi tunda?

18 kommentaari

Oma keha üle kurtmine on küll tüüpiline naiste hobi. Keda piinab
tselluliit, kes ei ole rahul oma pikkusega, mõned kurdavad liiga
lühikeste jalgade üle. Hoolimata sellest, et on asju, mis võivad meid
meie keha juures närvi ajada ja mis meile ei meeldi, on ometi meie keha
ainuke asi, mis meid kunagi maha ei jäta.  /Tekst: Kelli
Kuldma/

Oma keha üle kurtmine on küll tüüpiline naiste hobi. Keda piinab tselluliit, kes ei ole rahul oma pikkusega, mõned kurdavad liiga lühikeste jalgade üle. Hoolimata sellest, et on asju, mis võivad meid meie keha juures närvi ajada ja mis meile ei meeldi, on ometi meie keha ainuke asi, mis meid kunagi maha ei jäta. Seega tuleb sellega ikka kuidagi võimalikult hästi hakkama saada… Aga kuidas?

Näiteks täna aeroobikas ennast peeglist vaadates ei olnud ma sugugi rahul sellega, mis nägin. Hiljem, sõites koju, hakkas mind aga häirima hoopis mitte see, et mu keha ei ole hetkel tippvormis, vaid et olin lasknud sellel oma tujul langetada. Loomulikult tahaks, et mu keha oleks ideaalne, aga samas tean ka, tuleb aktsepteerida ennast sellisena nagu loodus loonud on. Hakkasin mõtlema selle üle, kuidas ennast oma kehas alati suurepäraselt ja enesekindlalt tunda.

Kõige tähtsam on mõista, et on asju, mida me oma keha juures muuta ei saa, kuid õnneks neidki, mis võivad muutuda palju kaunimaks, kui vaid vaeva näha. Mõtle pisut järgnevate punktide üle. Kuidas Sinuga lood on? Aktsepteerid ja armastad oma keha sellisena, nagu see on, või kipud ikka teistega võrdlema?

Sa oled unikaalne: aktsepteeri ja armasta oma keha

Hoolimata sellest, mida meedia propageerib, ning et on kujunenud teatavad standardid ja nägemused, milline normaalne keha peaks välja nägema, siis ütle endale kõigepeal „Ja mis siis…“ Tõesti, mis siis sellest, milline keegi teine välja näeb. Kõigil meil on omad head ja vead, ka supermodellidel. Ainuke vahe on sellest, et nemad oskavad oma keha eripära ära kasutada ja ennast veelgi huvitavamaks muuta. Sinu keha on sama eriline ja individuaalne. Kõlab küll kulunud väljendina aga see on ju tõsi, et niipea, kui sa hakkad oma keha armastama sellisena nagu see on, hakkavad ka teised. Ja just see ongi peamine põhjus, miks ennast ja oma iseärasusi armastada.

Selle asemel, et peita oma keha eripärasid, tee neist oma isikupära. Uuri, otsi, leia ja otsusta, mis on see, mis eristab sind teistest inimestest – nii leiadki salavõtme, mis teeb sind nii eriliseks ja unikaalseks. Kui teistel sinu klassis, kursusel või tööjuures on pulksirged juuksed, pälvid krussis juustega kindlasti rohkem kadedaid pilke. Sest kes tahaks olla täpselt samasugune kui kõik teised?


Lõpeta asjade ettekujutamine ja teistega võrdlemine

Kuid sulle siiski tundub, et su nina on liiga pikk või tagumik liiga suur? Aga võib-olla on see kõik hoopis lihtsalt sinu peas. Niisiis, ära ole kriitiline oma keha suhtes, vaid hoopis oma suhtumise ja vaatlustulemuste suhtes. Kas sa märkad selliseid asju ka teiste juures? Vaatad inimest ja jääd mõtlema, et küll tal on ikka on kohutavalt suur nina? No olgu, võib-olla tõesti käib see mõte korraks peast läbi, aga see ei muuda ju arvamust inimese iseloomu ja näiteks oskuste kohta töises keskkonnas. Tegelikult on ikka pigem nii, et inimesed ei pööra teisele inimesel nii detailset kriitilist tähelepanu. Ja isegi, kui näevad midagi, mis on pisut teistmoodi, ei muuda see nende arvamust Sinust.

Oma kehaga rahulolematus on sageli tingitud sellest, et enda keha võrreldakse teiste omaga. Selline tegevus aga tekitab alati heitumustunnet. Kas oled mõelnud sellele, et sinu kehatüübiga ei pruugi piitspeenikesed käevarred üldse sobidagi või kui ebaloomulik võib su nägu välja näeks, kui silmad oleksid suuremad? Niisiis, lõpeta teiste üksikute kehaosadega võrdlemine ja endale soovimine. Mõtle loogiliselt, kas ei või kellegi teise „ideaalne“ kehaosa, sinu puhul suhteliselt sobimatu ja narr välja näha.

Enesekindluse oma keha heaks tegutsemisest

Ei saa üle ega ümber ka järgmistest märksõnadest: liigutamine, ilusate kohtade rõhutamine, kehahoiak ja iluprotseduurid. Vormis keha on ilus, see paneb ka hästi tundma. Regulaarne trenn ja liigutamine suurendab ka endorfiinide taset veres, just see heaolu hormoon aitab suurendada ka enesekindlust, et suudaksid vallutada kogu maailma.

Kuid ega ka treenitud keha ei ole ilus, kui inimene käib endiselt ringi pea maas ja õlad längus. Oma keha ilu esile toomiseks ehk mitte koledaks muutmiseks kõnni sirgelt, hoia õlad taga ja kõht sees. Lisa veel sentimeetreid kingadega ning tuju tõuseb nagu iseenesest.

Kõige lihtsam on millestki rõõmu tunda, kui annad endast parima. See kehtib ka keha puhul. Ehk anna endast parim, et iga päev särav välja näha. Kasuta meiki, et rõhutada oma näo parimaid jooni. Kuluta parem natuke rohkem raha tõeliselt heale juukselõikusele, mitte ära lepi odavama lihtsalt juusteotse tasandamisega. Riideid ostes küsi abi ka müüjalt, kes oskab soovitada sinu kehakujule sobivaid riideid.

Meie keha on väärt, et talle aeg-ajalt naudinguid pakkuda. Poputa ennast ilusalongis või koduste iluprotseduuridega. Ära unusta ka 10-tunnist ilu-und. Sinu keha vajab tähelepanu- võlusõnadene kõlavad näohooldus ja aroomiteraapiline massaaž. Kõik rahustav ja lõõgastav on teretulnud. Kõik see paneb su keha ehk sind särama ning tunned ennast nii hästi kui veel üldse võimalik on.

Ja veel lõpetuseks, lõpeta mõtlemine sellest, kui hästi kõik oleks, kui kaotaksid mõned kilod, käiksid iga päev jõusaalis või laseksid rindu kohendada. Kas kõik oleks siis teisiti? Kui nii, siis miks ei ole Sa seda juba teinud? Jätkates sellist tegudeta unistamist, ei aktsepteeri Sa oma keha kunagi sellisena, nagu see on ja jääd alati ootama seda täiuslikku aega. Lepi asjadega, mida Sa muuta ei saa, ja näe vaeva nendega, mida saad muuta. Edu ja enesekindlust oma kehas!

 

/Tekst: Kelli Kuldma/