Reklaam sulgub sekundi pärast

Ülikallid kingad ajavad naised tülli

Samal ajal kui maailmas käib halastamatu verine ususõda, on New Yorgi ja Londoni tänavaid vallutamas rikaste naiste kingasõda Manolo Blahniku ja Jimmy Choo kummardajate vahel. Õnneks leidub palju naisi, kes rahumeelselt nii Blahnikuid kui Choosid kannavad, kuid on olemas suur hulk naisi, kes tunnistavad vaid kaht gruppi – Blahniku-kummardajaid ja Choo-kummardajaid.  /Tekst: Marge Rahu/

Samal ajal kui maailmas käib halastamatu verine ususõda, on New Yorgi ja Londoni tänavaid vallutamas rikaste naiste kingasõda Manolo Blahniku ja Jimmy Choo kummardajate vahel. Õnneks leidub palju naisi, kes rahumeelselt nii Blahnikuid kui Choosid kannavad, kuid on olemas suur hulk naisi, kes tunnistavad vaid kaht gruppi – Blahniku-kummardajaid ja Choo-kummardajaid.

Meestele on see täiesti võõras maailm ja selle asemel, et detailidesse süüvida, küsivad nad hoopis: “Kuidas saab maksta üks paar nahast ja puidust valmistatud kingi 10 000 krooni?” Meestele siinkohal selgituseks, et kingasõda on umbes samas suurusjärgus võitlus, nagu meestemaalimas on autosõda – mersu-mehed usuvad, et nende auto on parim. Sama arvavad ka bemari-mehed.

On selge, et igal endast lugupidaval naisel peab olema kapis vähemalt üks paar 10 cm kontsaga kingi. Ja soovitavalt võiks need olla Jimmy Choo või Manolo Blahniku kaubamärgiga. Nendest kingadest unistab iga Ameerika koolitüdruk. Neid kannavad Hollywoodi staarid. Neid ostavad ka inimesed, kelle üks elumotodest on: “Ma pole nii rikas, et osta odavaid asju.”

Kes on kord Jimmy Choo kingad endale ostnud, see ei taha neid enam jalast võtta. Need on moodsad, naiselikud ja mugavad. Sama väidavad ka Manolo Blahniku eelistajad.
Jimmy Choo kollektsiooni uuendatakse kaks korda aastas. Tänu kunstlikult tekitatud nõudlusele on need kingad muutunud staatusemäärajaks. Peened detailid ja laitmatu kvaliteet lubavad Jimmy Chool hoolikalt müügikohtasid valida – neid kingi saab osta vaid kalleimatest kaubamajadest või rikkaimates linnades (Londonis, New Yorgis, Beverly Hillsis, Las Vegases) asuvatest Jimmy Choo butiikidest. Ameerika kaubandusmaastikul, kus enamiku tooteid saab kätte kaks korda odavamalt kui Eestist, tunduvad Jimmy Choo kingad tavalisele inimesele mõttetult kallid. Keskmisest rikkam ameeriklane, kes teenib aastas pool miljonit Eesti krooni, ei ole nõus ostma 7000-krooniseid Jimmy Choo kingi. Kuid Eestis kannavad sama kalleid kingi keskpärased modellid ja edukalt abiellunud koduperenaised. Ja kuigi Jimmy Choo on paljude naiste lemmikmark, on maailmas ka palju selliseid naisi, kes põlgavad neid kingi üle kõige. Põhjus on ühes teises kaubamärgis, mida nad ihalevad – see on Manolo Blahnik.

Manolo Blahniku kultuseajastu avas Ameerikas Carrie Bradshaw seriaalist “Sex and the City”. Tänu trendikale ajakirjanikule sai ka enamik eesti naisi teada salapärastest unistuste kingadest, mis kannavad Manolo Blahniku kaubamärki. Mäletate, kuidas Carrie sattus vargapoiste ohvriks? Vargad nõudsid kahte asja: käekotti ning Manolo Blahniku kingi. Milline firma ei tahaks endale sellist reklaami? Kuid kas tõesti tasub maksta kingapaari eest 7000 krooni, küsivad mõned naised ja paljud mehed. Ma usun, et seda otsust aitab langetada fakt, et Manolo vaatab isiklikult üle iga kingapaari, mis tema kaubamärgi all müüki läheb. Iga kingamudeli detailid on ükispulgi läbi mõeldud ja paika pandud eesmärgiga, et kingad võimalikult kaua vastu peaksid ja mugavad oleksid. Blahnikud on tõesti kingad, mida saab kanda ka järgmisel hooajal ja lisaks on nende klassikaline tegumood alati moes. Kuigi Manolo Blahnikul on vaid kaks kauplust – Londonis ja New Yorgis – teab seda kaubamärki enamik naisi. Sõltuvalt kingamudelist võib saada ühed Manolo Blahnikud kätte ka 3000 krooni eest.

 

/Tekst: Marge Rahu/