TUULI DIEEDIBLOGI: Olen uudishimulik ja kindlalt valmis Dr Simeonsi dieediks!
Pilt: erakogu

Minu nimi on Tuuli. Olen 24-aastane ja elan Viljandimaal. Hetkel olen kahes maakoolis ajaloo- ja ühiskonnaõpetuse õpetaja. Lisaks tegutsen hobi korras kirjanikuna ja kirjandusürituste korraldajana. Sel sügisel astun uude rolli - alustan Dr Simeonsi dieediga kaalulangetamist ning jagan oma kogemust ka Buduaari lugejaskonnaga. Plaan on kaotada 40 päevaga 10 kg. Miks? Sellest kohe lähemalt.

Kaalu olen oma lühikese elu jooksul vähe langetanud. Olen mõned aastad toitunud LCHF toitumise järgi. Toidud olid head ning kaks korda päevas söömine tegi elu palju lihtsamaks. Tookord sain ma kätte oma ideaalkaalu ja säilitasin seda ka aastakese, kuni… Kuni ma mõtlesin, et üks koogitükk ei tee ju midagi, tahaks seda uut kommi maitsta jne. Aga ei saa süüa palju rasva ja süsivesikuid korraga ning arvata, et midagi ei juhtu. Peale tavatoitumisele üleminekut olin ma üsna kiiresti kümme kilo raskem kui LCHF-ga alustades. Sellest on möödas umbes kaks, võib-olla kolm aastat. Selle aja sees olen ma olnud stabiilselt 80-82 kg. Mingil määral jäid sealt mul toitumisharjumused külge, st ma söön kindlasti vähem süsivesikuid kui varem ja eelistan pigem täisrasvaseid tooteid.

Ma olen endale välja töötanud moto, et minu enesekindlus ei olene minu kaalunumbrist. Enesekindlus küll, aga enesetunne? Ma armastan käia jooksmas, kuid lisakilod koormavad põlve ning võhm saab kiiremini otsa. Tahaks tegeleda erinevate spordialadega, kuid ei jaksa. Tahaks teha jõutrenni, kuid lihast rasva alt ei paista. Kui kaal hakkab takistama elu nautimist: seiklemist, väljakutseid ja uute positiivsete mälestuste kogumist, tuleb midagi ette võtta. Veider on olla 24-aastane ning kanda vormivat pesu või hingeldada trepist üles minnes. Ehk - kaalulangus ning uued teed avanevad.  

Dr Simeonsi dieet annab loodetavasti mulle võimaluse kiireks stardiks, ilma et oma tervisele liiga teeksin. Jah, ma võiksin selle sama koguse kilosid ka aastaga alla võtta, toitudes tervislikult ja igat suutäit lugedes ja põdedes, aga mulle tundus hea mõte saada sama tulemus kolm korda kiiremini ning pärast seda jätkata kaalu säilitamisega. Selle ajaga peaks ma saama jagu oma õhtusest näksimisvajadusest ja reedesest söömahullusest, mis on minu suurim nõrkus.

Dr Simeonsi dieedi on läbi teinud kaks minu tuttavat, kes mõlemad on sel perioodil saadud tulemusega rahul olnud. Kahjuks ei saa ma öelda, et neil kaalu säilitamine õnnestus. Tol ajal tundus see mulle ekstreemne ja hullumeelne. 500 kcal? Mis mõttes? Ebanormaalne! Aga nagu ikka, inimesed teevad maha asju, mida nad ei mõista. Ja ka mina ei mõistnud tookord, kui tähtis on graanulite manustamine ning et ei, tegu ei ole enda näljutamisega.

Oma kogemuse jagamine on kindlasti distsiplineeriv. Paneb ikka kaks korda mõtlema, kas astuda rajalt maha, kui selline vastutust on õlgadele pandud. Olen harjunud enda elust killukesi jagama Instagramis ning toidupilte tegema retseptiblogi jaoks. Seega on minu jaoks mõnes mõttes lausa loomulik kirjutada oma dieedipidamisest ja jagada seda teiste huvilistega.

Dieediga alustan juba sellel nädalal. Ma tõepoolest loodan, et ei pea kogema näljatunnet, sest see vist oleks midagi, mis paneks mind seda dieeti kohe lõpetama. Näljutamine ei ole minu jaoks okei. Loodan alla võtta umbes 70 kg peale. Ega allapoole väga ei tahagi, mõni kurv peab ka ikka naisele jääma. 

Tegelikult pelgan ma enne alustamist päris mitut asja. Kõigepealt muidugi seda, et mul kaob ära energia, ma ei jõua midagi teha ja pidevalt on väsimus. Kuna ma pean õpetajana pidevalt olema ergas ja valmis ootamatusi lahendama, teeks see mu tööpäevad tunduvalt raskemaks. Samuti kahtlustan, et toiduvalik muutub üksluiseks. Seda saab muidugi ennetada, kasutades palju erinevaid maitseaineid, kuid 40 päeva jooksul on paratamatu, et midagi üle viskab. Viimasena suhtun kõhklevalt mõnesse eelseisvasse üritusse. Mõned ööpäevased ülevalolemised, kooli väljasõidud ja mehega aastapäeva tähistamine mahuvad kõik selle perioodi sisse. Kuid tõenäoliselt koos dieedikonsultandi abiga saan ma neistki raskustest üle. Temaga koos menüüde koostamine kuulub kindlasti dieediks ettevalmistamise hulka ja on kusjuures tasuta paketis sees.

Harjutan end mõttega, et mul on ees poolteist kuud kõhnumist. Poolteist kuud ei ole ju tegelikult palju - suvigi kestab pool kauem ja on möödas sõrmenipsuga. Üldjoontes lähenen perioodile uudishimu ja kindla valmisolekuga. 

Kui soovid teada, mis Dr Simeonsi dieet endast kujutab, siis paljude eestlaste edulugudega saad tutvuda nende kodulehel. Ja jah, need on päris inimesed!

Igatahes, hoidke mulle pöialt ning juba varsti kirjutan jälle, kuidas dieedi algus kulgenud on.

KAAL JA MÕÕDUD ENNE DIEEDI ALGUST

Kaal: 81,4 kg

Käsivarred: 32 cm

Rinnaümbermõõt: 101 cm

Vööümbermõõt: 89 cm

Puusaümbermõõt: 110 cm

Reieümbermõõt: 64 cm