Kuidas perepuhkus stressivabalt üle elada?

4 kommentaari
Kuidas perepuhkus stressivabalt üle elada?

Puhkus on alati oodatud paus tööst, kuid lapsevanematele võib see osutuda ka närvesöövaks katsumuseks, kirjutab Huippukuntoon.fi.

Puhkus on alati oodatud paus tööst, kuid lapsevanematele võib see osutuda ka närvesöövaks katsumuseks, kirjutab Huippukuntoon.fi.

Puhkusestress hiilib esimest korda vargsi ligi juba siis, kui keegi perest pillab ükskõikselt küsimuse: mida me puhkuse ajal teeme? Sealt algab range käeväänamine: põhja või lõunasse, suusatama või ujuma, aktiivne puhkus või laisklemine. Selles lahingus jääb alati keegi kaotajaks.

Puhkuse lähenedes muutub stress suuremaks. Mida peab kaasa võtma? Kas lapsed vajavad uusi riideid? Kes kastab lilled? Kui perekond on lõpuks autosse saadud ja reis on kestnud viis minutit, kuuldub tagaistmelt: Millal me kohal oleme? Kas on veel pikk teekond? Ta kiusab. Mul on nälg.

Kuidas ellu jääda?

Planeerige puhkust kõik koos

Laske lastel juba algusest peale osaleda puhkuse planeerimisel. Koostage aardekaart, kuhu iga pereliige saab kirjutada või joonistada pilte oma unelmate puhkusest. Igaüks saab kordamööda rääkida, mis tema jaoks on puhkuse juures kõige olulisem. Mõelge koos, kuidas te saaksite kõigi soove võrdselt arvesse võtta. Olge loomingulised.

Täiskasvanute aeg

Perega koos minnakse puhkusele tavaliselt laste tingimustel ja täiskasvanute omavaheline aeg jääb väheseks. Mõelge juba reisi planeerimisel, kuidas saaksite endale ka oma aega lubada, kas siis koos või eraldi.

Kas saaks ehk vanavanemad kaasa võtta või hoopis veel mõne lastega pere, kes saaks vahepeal lapsi valvata ja teie kahekesi midagi toredat koos teha. Kui see pole võimalik, võimaldage partnerile oma aega, kus sina valvad lapsi ja teine saab lõõgastuda kasvõi raamatut lugedes.

Pea meeles, mis on kõige tähtsam

Puhkusel ei pea kõik stsenaariumi järgi minema. Maailm ei kuku kokku, kui nädala jooksul ei suuda teha kõike, mida planeerinud olite. Tuleta meelde, mis on puhkuse juures kõige olulisem ja millist meeleolu sa puhkusele soovid. Kas see tähendab perega koosolemist või nagu orav rattas ringijooksmist?

Hinga sügavalt sisse

Kui silme eest on mustaks kiskumas ja oled kohe-kohe laste kisaga ühinemas, on aeg hinge tõmmata. Sulge hetkeks silmad ja hinga paar korda sügavalt sisse-välja. Pööra tähelepanu oma sees olevale tundele. Mõtle, mida ta sulle öelda tahab. Kui oled oma emotsioonid kontrolli alla saanud, võid olukorda objektiivsemalt hinnata. Ehk on kõik vaid väsinud või näljased.

Naudi igat hetke

Kui puhkust on järel veel vaid paar päeva, on paljudel kombeks juba kojuminekule mõtlema hakata ja sedasi tekib stress. Ära riku puhkust mõeldes tulevikule. Peatu nautimaks fantastilist loodust ja laste muretut naeru. Hinga sisse värsket õhku ja lase värskel saiakeselõhnal kanda sind lapsepõlve mälestustesse. Naudi igat hetke.

 

Anneli Allikas-Parv

Sarnased artiklid