3 karmi tõde, mida saia söömise kohta teadma peaks

3 karmi tõde, mida saia söömise kohta teadma peaks

Nisujahu ja valge suhkur on kaks toodet, mille kohta öeldakse tänapäeval “valge surm” ning eelkõige peetakse selle all silmas seda, et nende toodete söömine teeb väidetavalt paksuks. Tegelikult päris nii must ja valge see pole!

Nisujahu ja valge suhkur on kaks toodet, mille kohta öeldakse tänapäeval “valge surm” ning eelkõige peetakse selle all silmas seda, et nende toodete söömine teeb väidetavalt paksuks. Tegelikult päris nii must ja valge see pole!

Paljud naised ja kindlasti ka mehed armastavad saia ja saiakesi ehk siis tooteid, mis sisaldavad tavalist nisujahu. Miks nendest loobuda ei suudeta – põhjuseid on mitmeid, kuid enimlevinud vastus kõlab nii: “see maitseb mulle”. Nii lihtne see ongi ja miks peakski inimesed loobuma asjadest, mis neile nii väga meeldivad? See, mida keegi sööb, on tema enda valik!

Sellegipoolest tuleks meeles pidada ka ütlust: “sa oled see, mida sa sööd”. Ning sellest tulenevalt toome allpool välja 3 lihtsat tõde saia ja saiatoodete söömise kohta! 

1. Saia söömine ei tee paksuks

Paksuks teeb see, kui sa sööd sisse rohkem kaloreid, kui sa ära kulutad. Kui päevane energiakulu on suur ja sa teed trenni, siis saia söömine ei tee sinu figuuriga midagi. Aga! Sai ei anna sinu organismile ka midagi juurde – ei mingeid valke, kasulikke rasvhappeid ega kiudaineid. Sai sisaldab kiiresti imenduvaid süsivesikuid, mis tähendab, et sai seedub kiiresti ja kõht läheb tühjaks vaid mõne tunni möödudes pärast saia söömist. Siit need lisakalorid tulevadki – sai ei täida kõhtu nii nagu näiteks täisterasepik või täisteraleib.

2. Saia söömine ei tee sinu organismile head

Nagu eelnevalt mainitud, siis sai ja saiakesed sisaldavad tühje kaloreid just nagu limonaad ja karamellikommid. Kiiresti imenduvad süsivesikud annavad kohest energiat küll, ent see mõju on ajutine ning tulemuseks võib olla vererõhu kõikumine ja meeletud isud. Seega süües saia tarbid sa ilmselt veel tervel hulgal ebatervislikke sööke, sest kui kõht on tühi, haaratakse sageli küpsisepaki või šokolaadi järgi. Ka need tooted ei täida kõhtu korralikult – see on nagu nõiaring.

3. Saiakeste söömine võib tekitada sõltuvust ja stressi

Saiake ei täida kõhtu, ega anna organismile ühtegi vajalikku toitainet, seega süüakse seda sageli korraga rohkem kui võiks. Sest muul moel kõhtu saiast täis ei saa. Miks saiakeste söömine sõltuvust tekitab? Seda on raske öelda – võibolla värskete saiakeste lõhn, pehmus ja krõbedus. Täpselt samamoodi tekitavad sõltuvust ka teised kiirtoidud, mida on muuseas ka mugav süüa. Selleks pole vaja nuga ega kahvlit ja seda saab teha ka püsti seistes või autoga sõites. Et neid on nii mugav süüa, valitakse saiakesed sageli ka piknikule või kiireks vahepalaks töö juures ja kuna istuva elustiiliga kaloreid palju ei kulu, tulevad lisakilod väga kergelt. Lisakilod aga tekitavad stressi! 

Saia ja saiakesi võib süüa, on hullemaidki asju ja kokkuvõttes on elu nautimiseks, ent nendega tuleks piiri pidada! Nisujahust tuleks loobuda neil, kellel on gluteenitalumatus. 

Allikas: health.com