Et õhtusöök ei teeks sind paksuks: 7 asja, mida tohib ja ei tohi teha

3 kommentaari
Et õhtusöök ei teeks sind paksuks: 7 asja, mida tohib ja ei tohi teha

Tervislikust aspektist vaadates on päeva kõige tähtsamaks söögikorraks hommikusöök, teisel kohal lõunasöök ning alles kolmandal õhtusöök, ja seda põhjusega – pärast õhtusööki hakkab päev läbi saama ja me ei kuluta enam nii palju energiat kui pärast hommikusööki.

Tervislikust aspektist vaadates on päeva kõige tähtsamaks söögikorraks hommikusöök, teisel kohal lõunasöök ning alles kolmandal õhtusöök, ja seda põhjusega – pärast õhtusööki hakkab päev läbi saama ja me ei kuluta enam nii palju energiat kui pärast hommikusööki.

Sageli tunnevad paljud end pärast päeva viimast söögikorda uimase ja väsinuna ning tahaksid kasvõi kohe magama minna – see on viga! Ka hammaste pesemine kohe pärast söömist on kahjulik ja see pole veel kõik …

Kui sa soovid, et sul oleks pärast õhtusööki hea olla, ning et toit seediks kiiremini, siis on allpool välja toodud 7 punkti mõeldud just sulle!

1. Enne õhtusööki joo klaas leiget vett, söögi ajal tarbi vedelikke minimaalselt, tund-kaks tundi pärast sööki joo leiget vett

Pool tundi enne õhtusööki tasub juua klaas leiget vett – see pärsib ülesöömist ning aitab organismil toitu paremini seedida. Söögi ajal soovitatakse vedelikke üldse mitte tarbida, sest see võib seedetegevust häirida. Ka pärast sööki võiks oodata ligikaudu poolteist tundi ja alles siis juua leiget vett. Just leige vesi aitab toidu seedimisele kaasa ja ei tekita puhitusi ega muid vaevusi.

2. Ära mine pärast õhtusööki kohe magama

Õhtusöögi ja magama mineku vahele peaks jääma vähemalt kaks tundi. Kui sa heidad kohe pärast söömist pikali, võivad sul tekkida kõhupuhitused, ainevahetus aeglustub ja rasvade lagundamine samuti. Kui soovid, et sinu ainevahetus oleks kiirem, siis ära jäta õhtusööki viimasele minutile.

3. Tee üks väike jalutuskäik

Pool tundi pärast õhtusööki võiks teha väikese jalutuskäigu värskes õhus, piisab 20-30 minutist! Rahulikus tempos liikumine aitab seedimisele kaasa ning värske õhk aitab hiljem paremini uinuda. Lisaks põletad sa kaloreid, mis õhtusöögi ajal söödud said. 

4. Ära mine trenni

Pärast õhtusööki vajab sinu organism energiat, et toitu seedida, sellepärast soovitatakse teha rahulik jalutuskäik, ent trenni minekuga teed endale hoopis karuteene. Ainevahetusprotsess aeglustub, kõht hakkab valutama ja võivad tekkida krambid. Trenni võib minna alles siis, kui tunned, et toit on kõhus ilusti ära seedinud, sest muidu see lihtsalt häirib trenni tegemist. 

5. Ära mine duši alla

Pärast sööki duši alla minek aeglustab seedimisprotsessi. Selleks, et toit saaks kõhus korralikult seedida, vajab organism energiat ning puhkust teistest tegevustest, mis omakorda energiat nõuavad. Kui sa lähed pärast sööki duši alla, langeb sinu kehatemperatuur ning ka see aeglustab seedimist. Soovitav on oodata tund aega!

6. Ära pese hambaid

Hambaid võiks pesta umbes pool tundi pärast sööki, mitte varem, sest muidu võid oma hambaemaili kahjustada. Hammaste pesemisel tasub meeles pidada kuldreegleid – pese rahulikult kaks minutit, pöörates tähelepanu kõikidele hammastele ja hambavahedele. Ja ära unusta oma hambaharja iga paari kuu tagant välja vahetada!

7. Ära söö puuvilju

Puuviljad on väga tervislikud, ent neid tuleks süüa pigem pool tundi enne õhtusööki kui pärast seda. Miks? Sest puuviljad seedivad tunduvalt kiiremini kui valgud ja rasvad, mis tähendab, et kui sa sööd neid pärast õhtusööki, ei saa sinu seedesüsteem neid korralikult seedida, sest kõhus on korraga erinevad toidud, mis vajavad seedimiseks erinevat keskkonda. Tekitades oma organismis segadust, võid sa tunda ebamugavustunnet, seedimise üldprotsesse venib pikemaks ning tekivad kõhupuhitused. 

Allikas: health.com